کد خبر: ۳۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
رئیس کمیته خدمات زیربنایی ستاد امر به معروف کردستان:
رئیس کمیته خدمات زیربنایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان گفت: نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند برداشتن گام‌های اولیه از سوی ادارات و ارگان‌های دولتی است.
به گزارش آرانیوز، اقبال شاه‌نظری صبح امروز در جلسه کمیته خدمات زیربنایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان که در شرکت آب منطقه‌ای کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان باید برنامه‌ریزی‌های جامعی برای ارتقای سطح کمی و کیفی امر به معروف ادارات انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد احیای امر به معروف و به تبع آن کمیته خدمات زیربنایی این ستاد خاطرنشان کرد: برپایی همایش تجلیل از آمران به معروف، همایش ائمه جماعت ادارات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کارکنان و خانواده‌های آنان با هدف تحکیم بنیان خانواده و تاکید بر اجرای طرح ارتقاء سلامت اداری از جمله برنامه‌های در دست اقدام در ایام ماه مبارک رمضان است.

وی هدفگذاری برنامه‌ها در راستای صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی و حمایت از تولیدات داخلی، استفاده از شیوه‌های خلاقانه و نوین برای برقراری ارتباط بین مردم و مسوولان و اجرای بازرسی از وضعیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص این فریضه و تحقق شعار سال را از برنامه‌های در پیش‌رو این ستاد برشمرد و از همه دستگاههای عضو کمیته خواست در این رابطه با ستاد احیاء همکاری نمایند.

رئیس کمیته خدمات زیربنایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان یادآور شد: تذکر لسانی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امری عمومی است و نباید در جامعه این تصور ایجاد شود که با وجود ستاد احیا دیگران وظیفه‌ای در قبال رفتار و عملکرد مردم در جامعه ندارند لذا باید هر شخصی به اندازه توان خود در این امر مهم سهیم باشد.

شاه‌نظری اضافه کرد: باید نهادینه کردن امر به معروف وئ نهی از منکر از خانواده و نزدیکان آمران آغاز شود تا به تمامی افراد جامعه برسد و ترویج یابد و در این راستا نیاز است ارگان‌ها و نهادهای دولتی گام‌های اولیه را بردارند.

وی هدف از نشست‌های متعدد این کمیته را ارتقاء سطح کمی و کیفی معروفات در داخل ادارات دانست و خاطرنشان کرد: اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر از حیث کمیت و کیفیت و زمان هیچ محدودیتی به خود نمی‌پذیرد و خاصیت آن جلوگیری از انحطاط جامعه و قرار دادن آن در مسیر پیشرفت و تعالی است.

وی در پایان اضافه کرد: نباید فراموش کرد که پیام واقعی قیام امام حسین(ع) اجرای امر به معروف و نهی از منکر بود و باید برای ترویج این مهم فرهنگسازی لازم انجام پذیرد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار