کد خبر: ۳۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
امام جمعه کرمان:
امام جمعه کرمان گفت: امروز کشور و مسؤولان ما در آزمون و گذر تاریخی مهمی قرار دارند و زیرکی و شجاعت و قاطعیت در برابر دشمن، دو نکته‌ مهمی است که باید در شرایط امروز به آن توجه کرد.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از شبانان و گله‌داران کرمان به نقش عشایر در افزایش اقتدار ملی اشاره کرد و اظهار داشت: عشایر کشور ما سهم قابل توجهی در بالا بردن قدرت ملی داشته‌اند و دارند.

وی در بیان جایگاه عشایر بیان داشت: اینکه عشایر در تغییر و تحولات جمهوری اسلامی ایران، موثر بودند، امری واضح است، تا جایی که بعضا قدرت‌های مرکزی با ایلات و طوایف درگیر می‌شدند و برای مقابله با آنها دست به حرکات ناشایست می‌زدند.

علیدادی‌سلیمانی همچنین به حضور عشایر در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و افزود: از فرماندهی نیروها تا حضور مردانه و مومنانه عشایر را در جنگ تحمیلی نمی‌توان نادیده گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان گفت: روحیه عشایر، سختکوشی و مبارزه و دفاع از حریم کشور است و سهم قابل توجهی از تولیدات کشور را نیز در دست دارند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر در عین حال که منفعت زیادی را نصیب جامعه می‌کنند، اما در نهایت سادگی، زندگی می‌گذرانند.

علیدادی‌سلیمانی اظهار داشت: طی گذر زمان، جمعیت عشایر رو به کاهش رفته است و شاید در آینده تنها تصویر و فیلمی از این جامعه موثر داشته باشیم.

وی ابراز داشت: باید تدابیری دیده شود که این قشر مهم در جامعه، حفظ شده و همچنان رغبت برای این نحوه زندگی و کمک‌رسانی به مردم ادامه یابد.

امام جمعه کرمان گفت: واقعیت امروز جامعه این است که به شدت نیاز دارد که افراد در مسیری قرار گیرند که به دیگران نفع برسانند و هر روز شرایط کشور به این مسئله نیاز بیشتری پیدا می‌کند.

علیدادی‌سلیمانی به تهدیدهای آمریکا علیه جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد و بیان داشت: امروز کشور و مسؤولان ما در آزمون و گذر تاریخی مهمی قرار دارند.

وی افزود: دولتمردان، نمایندگان مجلس، شورای امنیت ملی و دیگر مسؤولان در آزمون بزرگی هستند و تاریخ همه حرکات را ثبت و ضبط می‌کند.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: زیرکی و تیزهوشی مسؤولان که کسی آنها را بازی ندهد و شجاعت و قاطعیت در برابر دشمن، دو نکته‌ مهمی است که باید در شرایط امروز به آن توجه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان ادامه داد: اگر در آغاز برجام، احتیاط‌های لازم به کار برده شده بود، شرایط امروز متفاوت بود، چندان نتوانستیم انسجام  و وحدت لازم را برابر دشمن از ابتدا به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار