کد خبر: ۳۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر کنگره آمریکا زمان اجرایی شدن تحریم‌ها را تا شش ماه آینده ذکر می‌کند تنها به بازی گرفتن مسؤولان کشور و متن برجام است و این بلاتکلیفی نباید موجب شود کشور را معطل تصمیم آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی نگه داریم.
به گزارش آرانیوز، احمدعلی مقدم  با اشاره به خارج شدن از برجام از سوی ترامپ اظهار داشت: برجام همچون جنازه‌ای رو به هلاک در حال نفس کشیدن بود که ترامپ خبیثانه دست خود را بر گلوی آن گذاشت و رمق آخر آن را نیز ناجوان‌مردانه با حواله کردن انواع و اقسام دروغ و تهمت‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گرفت و آن را پاره کرد و باید منتظر آتش زدن آن از سوی جمهوری اسلامی باشد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان افزود: از تعهد و الزام کشورها به مفاد قرارداد‌های بین‌المللی هم که بگذریم که مستوجب مجازات است، آمریکا قلدرمآبانه با پا گذشتن بر تعهدات خود پس از سلب بسیاری امتیازها از ایران نشان داد انتظار صداقت در رفتار و عملکرد و رعایت قوانین بین‌المللی و مصوبات شورای امنیت از دولتمردان این کشور خیال واهی بیش نیست و برای این کشور تنها منافع خود ملاک است و اخلاقیات جایی در تصمیم‌گیری دولتمردان آن کشور ندارد.

وی با اشاره به موضع مقتدارنه مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کرد: معظم له سخنان سرتاسر دروغ ترامپ را مذمت و بر حمایت از جبهه مقاومت تأکید کردند و بزرگترین حامی تروریست را در دنیا آمریکا خواندند و همه دنیا می‌دانند ایران بیشترین صدمه را از تروریست در دنیا خورده است.

مقدم تأکید کرد: مقا معظم رهبری از روز اول نسبت به مذاکرات خوش‌بین نبودند برای ادامه راه برجام نیز این رهنمود را کردند که از طرف اروپایی برای مقید بودن نسبت به برجام تضمین‌های لازم را اخذ کنند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: ترامپ در حالی ما را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کند که خود تجهیزات نظامی در اختیار عربستان و رژیم صهیونیستی قرار داده و روزانه صدها کودک، پیر و جوان را به خاک و خون می‌کشد و در قبال دست داشتن خود در این نسل‌کشی پاسخگو نیست و بالقوه و بالفعل جنایتکار جنگی است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: اگر کنگره آمریکا زمان اجرایی شدن تحریم‌ها را نیز تا شش ماه آینده ذکر می‌کند تنها به بازی گرفتن مسؤولان کشور و متن برجام است و این بلاتکلیفی نباید موجب شود کشور را معطل تصمیم آمریکایی‌ها و کشورهای اروپایی نگه داریم.

مقدم با اظهار تأسف از اینکه در مواضع رئیس‌جمهور هیچ نشان از واکنش در خور در مقابل اتهامات و دروغ‌های واهی ترامپ وجود نداشت، خاطرنشان کرد: به نظر می‌آمد وی با آمادگی قبلی و پیش‌بینی خروج آمریکا از برجام به اظهارت از پیش دیکته شده اکتفا کرده و بدون واکنش و توجه به سخنان سخیف ترامپ تنها از موضع خود در قبال ادامه برجام بدون آمریکا سخن گفت در حالی که انتظار می‌رفت با پاسخ کوبنده جواب اظهارات سخیف ترامپ را می‌داد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان خاطرنشان کرد: از دولت انتظار داشتیم همانطور که آمریکا بر طبق پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری نشان داد غیرقابل اعتماد است باید به فرمایشات ایشان باور داشته و آن را فصل‌الخطاب دانسته زیرا به شیطان بزرگ اعتماد کردن خطای بزرگی است.

مقدم تصریح کرد: رئیس جمهور در حالی به طرف اروپایی مهلت چندهفته‌ای داد که این مهلت گنگ و نامشخص است در حالی که باید دولت ضرب‌الاجل برای اقدام اروپایی‌ها در عمل به تعهداتشان تعیین می‌کرد و نشان می‌داد همانطور که ایران در اتخاذ مواضع قدرتمندانه یدی طولانی دارد از صراحت لهجه برخوردار است و بر سر منافع ملی خود عدول نمی‌کند.

وی عنوان داشت: جبران مافات وقفه در حرکت رو به پیشرفت دستیابی دانشمندان جوان ما در انرژی هسته‌ای با درصد غنی‌سازی بالای 20 درصد اقدام متقابل و در خور دولت است و اینکه با دست برتر داشتن در انرژی هسته‌ای نشان دهد هیچ چیز نمی‌تواند خللی در عزم ایرانیان درنوردیدن قله‌های علم و فن‌آوری ایجاد کند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان تصریح کرد: آزموده را آزمودن خطا است دولتمردان باید از برجام درس بگیرند و دیگر به ابرقدرتی که سرشت او بر زور و سلطه سرشته شده است، دل نبندند که نتیجه‌ای جز پشیمانی دربرنخواهد داشت و من بعد با فعال کردن ظرفیت‌های داخلی دست بر زانو گذاشته و بدانند که از خبیث جز خباثت انتظار دیگری نمی‌توان داشت.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار