کد خبر: ۳۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
پس از اعتراض‌های جامعه کارگری، امروز نوبت به متولیان فرهنگیان قزوین رسید و در قالب تجمعی، خواستار پیگیری مطالبات و رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت شدند.
به گزارش آرانیوز، هر از گاهی شاهد تجمع کارگرانی در استان قزوین هستیم که به دلیل عدم پرداخت چند ماهه حقوق و معوقه خود، مقابل استانداری قزوین تجمع می‌کنند که در سال گذشته این موضوع چندین مرتبه در استان تکرار شد و حتی در مقابل فرمانداری شهرستان البرز هم کارگران شرکت کنتورسازی تجمع کرده و خواستار رفع مشکلات خود می‌شدند.

صبح امروز در شبکه‌های مجازی خبری مبنی بر تجمع فرهنگیان استان قزوین در مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان منتشر شده بود که باید گفت پس از اعتراض‌های جامعه کارگری، اینک نوبت متولیان امر تعلیم و تربیت رسیده تا با تجمع اعتراض‌آمیز، درد دل‌ها و مطالبات و مشکلات خود را به گوش مسؤولان برسانند تا شاید فرجی برای مشکلات آنها و خدمت بیشتر و بهتر به دانش‌آموزان حاصل شود.

در این تجمع اعتراض‌آمیز صنفی، شاغلان و بازنشستگان فرهنگی استان قزوین با حضور خود در مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان، علاوه بر رسیدگی به وضعیت حق و حقوق خود خواستار رسیدگی به رفع مشکلات و کمبودها در حوزه آموزش و پرورش شده بودند.

شورای صنفی فرهنگیان استان قزوین به طور خودجوش در این تجمع شرکت کرده بودند که شامل شاغلان، بازنشستگان و فرهنگیان رسمی آموزش و پرورش می‌شدند.

سیدحسین بی‌نیاز مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه این تجمع در گفت‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از جمله مطالبات فرهنگیانی که در تجمع خودجوش شرکت کرده بودند می‌توان به تبعیض بین احکام فرهنگیان با سایر کارمندان ادارات، پرداخت معوقه‌ها و حق‌الزحمه‌ها و پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال گذشته بود.

وی افزود: برخی از فرهنگیان از عدم پرداخت اضافه‌کاری بین 6 تا هفت ماهه خود معترض بودند و برخی از فرهنگیان هم از ارائه عدم خدمات مناسب از سوی شرکت‌های بیمه طرف قرارداد با آموزش در زمینه بیمه‌های تکمیلی گلایه‌مند بودند که چرا نسبت به سایر ارگان‌ها با داشتن بیمه تکمیلی خدمات لازم و مناسب به آنان ارائه نمی‌شود.

این مسؤول ادامه داد: از دیگر گلایه‌های فرهنگیان در تجمع اعتراض‌آمیز می‌توان به خواستار کیفی‌ساز در زمینه آموزش و ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان در مدارس و افزایش امکانات بیشتر برای تدریس بهتر و باکیفیت‌تر اشاره کرد.

بی‌نیاز خاطرنشان کرد: تجمع فرهنگیان صرفا مربوط به مسائل معیشتی نبود بلکه علاوه بر توجه به حق و حقوق خود از سوی مسؤولان، کیفیت‌بخشی مدارس برای تعلیم و تربیت را خواستار شده بودند.

بنابراین گزارش، پرداخت سرانه مدارس از سال 89 بسیار کاهش یافته و مدیران مدارس از طریق اولیا و به صورت مشارکتی امور مدرسه را مدیریت می‌کنند.

با توجه به اینکه آموزش و پرورش نقش حاکمیتی در جامعه دارد دولت یازدهم باید توجه ویژه به فرهنگیان و امر تعلیم و تربیت داشته و با تدبیری هوشمندانه، امید را در دل فرهنگیان زنده کند و نسبت به پرداخت احقاق حق و حقوق آنان و رفع مشکلات عرصه تعلیم و تربیت گام موثری بردارد.

خالی از لطف نیست که  بیان کنیم سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در همایش گرامیداشت فرهنگیان شهرستان آبیک از کم‌توجهی و کم‌لطفی به آموزش و پرورش در اختصاص اعتبارات از صندوق توسعه ملی و مالیات بر ارزش‌ افزوده انتقاد کرده بود و خواستار توجه ویژه مسؤولان به نهاد آموزش و پرورش شده بود.

بر اساس این گزارش، در بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در 19 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه فرهنگیان آمده است: وظیفه‌ی مهم همه‌ ما -چه این حقیر، چه مسئولین دولتی، چه مدیریت‌های متوالی در بخش‌های مختلف- این است که منزلت معلم را در جامعه معرّفی کنیم؛ این کار نشده؛ منزلت معلّم، جایگاه معلّم، آن‌جوری که این حقیر به آن اعتقاد دارم و آن را حس می‌کنم و لمس می‌کنم، در جامعه جا نیفتاده. مسئله‌ معیشت البتّه مهم است -شکی نیست- اما مسئله‌ منزلت معلم، اگر از مسئله‌ی معیشت مهم‌تر نباشد، قطعاً کمتر نیست.

همچنین ایشان فرموده بودند: بنده گفتم که دستگاه آموزش و پرورش یکی از معدود دستگاه‌های درجه‌ یک در پیشرفت کشور و نیازهای کشور است؛ دستگاه آموزش و پرورش خیلی مهم است. این بخش از وظایف تعلیم و تربیت، به عهده‌ی دستگاه آموزش و پرورش است؛ ما نمیتوانیم به آموزش و پرورش مثل یک اداره‌ی معمولی در ردیف ادارات دیگر نگاه کنیم؛ اینجا مسئله‌اش، مسئله‌ی ویژه است.

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، می‌طلبد که دولت توجهی متفاوت‌تر و ویژه‌تر به فرهنگیان کشور کرده و با رفع مشکلات و تحقق مطالبات آنان، آموزش و پرورش را در تربیت نسلی سالم و مفید برای آینده یاری رساند تا بتواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مسائل مختلف دیگر نقش خود را به نحو احسن ایفا کند.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار