کد خبر: ۳۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
آیت‌الله کلانتری در تحلیل خروج آمریکا از برجام و آینده این قرارداد:
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در تحلیل آینده برجام گفت: اروپا به‌مراتب زیرکانه‌تر از آمریکا عمل خواهد کرد.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری در تحلیل آینده برجام با توجه به خروج آمریکا از این قرارداد بین‌المللی اظهار داشت: اروپا نیز مانند آمریکا قابل‌اعتماد نیست بلکه به‌مراتب زیرک‌تر و مکارتر عمل خواهد کرد و کار نیز با آنان مشکل‌تر است.

وی با بیان اینکه در برابر آمریکا و اروپا، مسؤولان کشور باید چشم‌ها را بیش از گذشته باز کنند، خاطرنشان کرد: ترامپ آشکارا موضع خود را اعلام کرد اما مسؤولان اروپایی زیرکانه کار خود را انجام می‌دهند و مشخص است که آنان منافع بی‌شمار خود با آمریکا را به ارتباط با ایران ترجیح خواهند داد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز افزود: امید است که مسؤولان ما با استفاده از تجربه عملی برجام دیگر به انگلستان، فرانسه و کشورهای مشابه دل‌خوش نکنند، چراکه آنان جز به منافع خود، به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

کلانتری خطاب به مسؤولان کشور ادامه داد: دولت روحانی باید بپذیرد که هیچ‌کدام از کشورهای مورد مذاکره قابل‌اعتماد نیستند و با نصب العین قراردادن رهنمودهای رهبری و با معیارهای انقلابی و تکیه‌بر توانمندی داخلی، کشور را مدیریت کنند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبری سال‌ها پیش بارها تأکید کردند که به مذاکره خوش‌بین نیستند چراکه 40 سال است از آمریکا خلف وعده و پیمان‌شکنی دیده‌ایم و البته این طبیعت انسان‌های شرور و فاقد فضایل اخلاقی و انسانی است که همواره دچار عجب و خودخواهی هستند.

وی با بیان اینکه انسانی‌هایی که تقوا و ایمان ندارند به وعده خود نیز عمل نخواهند کرد، اظهار داشت: شوربختانه هر چه به برخی از گروه‌های داخلی تجارب تلخ اعتماد به آمریکا را ذکر کردیم، بی‌فایده بود؛ رژیمی که به‌هیچ‌عنوان قابل‌اعتماد نبوده و نیست.

این استاد دانشگاه شیراز افزود: واقعاً انسان از این‌همه وقاحت تعجب می‌کند که رئیس‌جمهور یک کشور بااین‌همه مذاکره و گفت‌وگو در منظر جهانی، به‌راحتی در تلویزیون ظاهرشده و قراردادی بین‌المللی را لغو می‌کند که چنین اخلاقی نشان از انحطاط اخلاقی یک انسان دارد.

کلانتری همچنین گفت: با توجه به این تجربیات عملی و پیمان‌شکنی‌ها، امید است که برخی افراد غافل و خوش‌بین داخلی از خواب غفلت بیدار شده و مدام دم از مذاکره با آمریکا نزنند، چراکه مذاکره باید با فردی صورت گیرد که عاقل باشد و مذاکره با یک انسان دیوانه به‌دوراز خردورزی است.

یادآور می‌شود دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه‌شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی رسماً خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار