کد خبر: ۳۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
جشنواره فیلم کوتاه حسنات امسال شمع هفت سالگی خود را فوت می‌کند. این در حالی است که گويا آرزوهای زاون قوکاسیان در اولین سال تولد این جشنواره در پستوهای ذهن‌ها گم می‌شود. جشنواره توانست به خوبی جای خود را میان جوانان جویای نام باز کند، اما مشکلاتش رسول صدرعاملی دبیر جشنواره فیلم کوتاه حسنات را وادار کرد که این سوال را بپرسد که آیا نصف جهان به این جشنواره نیاز دارد؟ یا مشکلات می‌توانند چون دیوار راه پیشرفت این جشنواره را ببندند.
به گزارش آرانیوز، هفتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه حسنات در حالی می‌خواهد کار خود را آغاز کند که هنوز مشکلات توزیع فیلم‌های کوتاه به چشم می‌خورد و با اینکه حسنات می‌تواند فیلمسازان جوان را در مسیر پیشرفت هدایت کند، اما فیلم‌های خوب خارج از جشنواره ماندند.

رئیس انجمن سینما جوانان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، با بیان اینکه پایه‌های جشنواره حسنات توسط زاون قوکاسیان به درستی ریخته شده است، اظهار کرد: متاسفانه پس از زاون ارتباطی که باید بین فیلمسازان فیلم کوتاه اصفهان و جشنواره حسنات باشد شکل نگرفت.

سیدمحمد طباطبایی ادامه داد: نگاه مرحوم زاون به جشنواره حسنات نگاه کاملاً بومی بود و در تلاش بود که فیلمسازان اصفهان را درگیر یک جشنواره ملی کند، ولی در سه سال اخیر کمتر می‌بینیم که فیلمسازان این شهر درگیر این جشنواره باشند و هیئت داوران نگاه سختگیرانه‌ای به فیلم فیلم سازانی که حتی در جشنواره‌های غیر از حسنات برتری داشته‌اند دارند.

وی با بیان اینکه فیلم‌های فیلمسازان اصفهان در حال حاضر به جایی رسیده است که بتوان از تولیدات آن‌ها دفاع کرد، گفت: یکی از مشکلاتی که چند سال پیش برای آن افسوس می‌خوردیم این بود که سطح آثار اصفهان در جشنواره پایین است، اما در سال‌های اخیر آمار حضور فیلمسازان اصفهانی در جشنواره‌های ملی و بین المللی نشان از پیشرفت قابل توجه فیلمسازان در حوزه فیلم کوتاه می‌دهد.

طباطبایی افزود: جشنواره حسنات اگر می‌خواهد ثبات خود را حفظ کند باید دست یاری به سوی فیلمسازان اصفهانی دراز کند چرا که همه فیلمسازان اصفهان از ماندگاری جشنواره حسنات که یک جشنواره ملی فیلم کوتاه و برند شده خوشحال می‌شوند، ولی مهم این است که بیش از پیش از فیلمسازان بومی حمایت شود.

رئیس انجمن فیلم جوان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان حق دارد یک جشنواره فیلم ملی داشته باشد، گفت: لازم است که حسنات در کنار فیلم کودک و نوجوان در اصفهان بماند، اما فیلم سازان اصفهانی دوست دارند که فیلم‌هایشان در این جشنواره راه خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: فیلم سازان، فیلم کوتاه اصفهان در جشنواره تهران راه پیدا می‌کنند، اما فیلم‌هایشان در حسنات و در شهر خودشان دیده نمی‌شود، حسنات اگر می‌خواهد ادامه پیدا کند و حرکت رو به رشدی داشته باشد باید هدف آن همان هدف زاون باشد و حمایت جدی‌تری از فیلمسازان فیلم کوتاه اصفهان کند.

  در نحوه برگزاری جشنواره تغییراتی ایجاد شود

همچنین مدیر اجرایی بخش شهروندی جشنواره حسنات با بيان اینکه حسنات باید در اصفهان بماند، اظهار کرد: وقتی یک جشنواره به طور متوالی برگزار می‌شود این نشان از استقبال خوب مخاطبان از جشنواره دارد، اما به مرور زمان باید در نحوه برگزاری و آیین نامه تغییراتی ایجاد شود.

سید مهدی سجادزاده ادامه داد: جشنواره حسنات از این نظر حائز اهمیت است کاملاً زیر نظر بخش خصوصی است و نشان می‌دهد که بخش خصوصی دغدغه‌های فرهنگی واخلاقی دارد.

وی با بیان اینکه در نظام پخش در حوزه فیلم کوتاه خیلی حرفه‌ای عمل نمی‌کنیم، افزود: در این شرایط هر چقدر جشنواره‌های متعدد قوی عمل کنند فیلمسازها برای حضور در این جشنواره به صورت یک محفل می‌توانند دامنه کاری یک فیلمساز را افزایش دهند.

مدیر اجرایی بخش شهروندی جشنواره حسنات ادامه داد: به غیر از جا به جایی زمان که به علت مسائل مالی پیش آمد، یکی از مسائل مهم یک جشنواره این است که در یک تاریخ مشخص در تقویم برگزار شود اگر این دلیل را نادیده بگیریم با توجه به فیلم‌ها و نحوه برگزاری امسال بهتر از سال‌های دیگر جشنواره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار