کد خبر: ۳۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
معاون مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان :
مشهد- معاون مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان گفت: درخواست داریم پرواز مستقیم میان مشهد با شهرهای کشورهای آسیای میانه برقرار شود.

به گزارش آرانیوز، سانات کشکومبایف ظهر  یکشنبه در همایش بین‌المللی افق‌های همکاری آسیای مرکزی که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار کرد: شرق ایران و مشهد دارای تمدن دیرینه است که با افغانستان از نظر تمدنی و تعاملات باهم مرتبط بوده‌اند و افزایش این تعاملات را می توان با برقراری پرواز مستقیم میان مشهد با دیگر شهرهای کشورهای حوزه آسیای میانه دوچندان کرد.

وی افزود: مشهد از مراکز مهم تعاملات میان ایران و آسیای مرکزی بوده و مرکز ارتباطات زمینی و ریلی میان منطقه و جمهوری اسلامی است.

معاون مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان نگاهی به تعاملات ایران با کشورهای آسیای میانه داشت و با تاکیدبر جایگاه کشورمان،‌گفت: وجود سند و همکاری میان قزاقستان، ازبکستان، عمان و ایران رویدادی مهم میان این کشورهاست.

به گفته معاون مرکز مطالعات استراتژیک قزاقستان، اتصال ترکمنستان، قزاقستان و ایران با راه آهنی که در سال ۲۰۱۴ ایجاد شده است، گام دیگری برای گسترش تعاملات میان این کشورها بود.

کشکومبایف بنادر چابهار و بندرعباس در ایران را جزو بنادر مهم و استراتژیک در ترانزیت کالا برشمرد و گفت: علاوه بر این پروازهای مستقیم میان مشهد و شهرهای کشورهای آسیای میانه زمینه شناخت و همکاری متقابل را فراهم می‌کند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار