کد خبر: ۳۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی مطرح کرد:
بجنورد- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: امسال سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورو در خراسان شمالی پیش بینی شده است.
به گزارش آرانیوز، رضا بهمن پور  با بیان اینکه درحال حاضر منتظر صدور مجوز سرمایه گذاری در خراسان شمالی هستیم، اظهار کرد: سال گذشته برنامه سرمایه گذاری نیروگاه بادی و نیروهای خورشیدی در استان به دفتر سرمایه گذاری خارجی ارسال شد که امسال منتظر صدور مجوز آن توسط وزارتخانه هستیم.

بهمن پور افزود: سال گذشته مصوبه ای برای سرمایه گذاری در خراسان شمالی وجود نداشت اما برنامه سرمایه گذاری دو نیروگاه جدید به دفتر سرمایه گذاری خارجی ارسال شد که امسال مجوز آن صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذاری تحقق یافته در خراسان شمالی نداشته ایم، تصریح کرد: نوسانات و افزایش نرخ ارز و همچنین نقل و انتقالات مالی از تحقق سرمایه گذاری در استان جلوگیری کرده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت توجه به سرمایه‌گذاران و حذف موانع پیش روی آن‌ها، بیان کرد: از سال ۹۳ تا ۹۵ میزان سرمایه‌گذاری مصوب و محقق در استان بسیار ناچیز بوده اما سال ۹۵ به علت برجام خراسان شمالی توانست رتبه نخست صدور مجوز را در کشور کسب کند.

بهمن پور گفت: با صدور مجوز و تحقق سرمایه گذاری نیروگاه بادی و نیروگاه خورشیدی در شهرستان های گرمه، جاجرم و اسفراین، زمینه دیگر سرمایه گذاری ها در خراسان شمالی فراهم خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: افزایش و نوسانات نرخ ارز، تمدید برجام، نقل و انتقالات منابع مالی و عدم ورود پول به داخل کشور توسط سرمایه گذاران خارجی از جمله علت هایی است توان سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در استان و کشور گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی اعلام کرد: تلاش داریم با جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل آسیب‌شناسی و تصمیم سازی برای آنچه که نیاز استان درزمینه سرمایه‌گذاری است، انجام دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار