کد خبر: ۳۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
فرماندار شهرستان اهر:
اهر- فرماندار شهرستان اهر گفت: حاکم شدن آموزه های دینی تنها راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

به گزارش آرانیوز، زاهد محمودی ظهر امروز جمعه در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی که با حضور معلمان مقاطع ابتدایی شهرستان اهر برگزار شد، گفت: متأسفانه امروز دلیل بسیاری از آسیب های اجتماعی که جامعه و به خصوص خانواده ها با آن گریبان گیر هستند، غافل شدن از آموزه های دینی است ولی اگر یکایک افراد و خانواده ها آموزه های دینی را بکار ببرند بسیاری از آسیب ها از بین خواهد رفت و یا کاهش خواهد یافت.

وی افزود: فرزندان کم سن و سال از گروه های مهمی هستند که به علت اختلافات حاکم در خانواده ها نسبت به سایر افراد بسیار دچار آسیب می شوند که متأسفانه والدین به راحتی از کنار آن می گذرند و کمتر به آن فکر می کنند.

فرماندار شهرستان اهر، گفت: حاشیه نشینی خانواده ها و یا طلاق و اعتیاد والدین از عوامل مهم تأثیرگذار در رفتار فرزندان از سنین پایین است که اگر این عوامل از بین نرود و یا کاهش نیابد باعث آسیب های روحی و اجتماعی فرزندان خواهد شد.

وی گفت: در کنار خانواده ها، مدارس نیز می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد که لازم است در این زمینه معلمان علاوه بر تدریس از تربیت صحیح دانش آموزان نیز غافل نشوند و آنها را با آسیب های اجتماعی و عواقب جبران ناپذیر ناشی از این آسیب ها آگاه سازند.

محمودی همچنین با بیان اینکه در شهر اهر نیز بیشتر خانواده ها در حاشیه ها زندگی می کنند، گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت، ساماندهی حاشیه های شهر اهر و ایجاد امکانات رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و غیره از اولویت های مهم در قالب ستاد بازآفرینی شهری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار