کد خبر: ۳۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی:
ارومیه – نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: استقرار و استقلال وکلا مهمترین اولویت دولت و مجلس است.

به گزارش آرانیوز، روح الله حضرت پور ظهر پنجشنبه در نشست نشست منطقه ای کانونهای وکلای دادگستری شمالغرب کشور در ارومیه اظهارداشت: باید از وکلای جوان حمایت شود و کانون وکلا نیز باید از وکلا حمایت کند تا حق کسی ضایع نشود.

وی ادامه داد: استقلال وکلا باید مورد توجه قرار گیرد و جوانان فارغ التحصیل در رشته حقوق نیز انتظار دارند و باید نسبت به ایجاد اشتغال برای آنان توجه کرد.

حضرت ‌پور گفت: طرح مذکور هنوز به کمیسیون قضایی و حقوقی نرسیده است، با کلیات طرح افزایش تعداد وکلا به دلیل ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان موافق اما جزئیات آن باید بررسی شود.

وی اضافه کرد: صرفا با کلیات طرح و اشتغال زایی در چهارچوب قانون که مستلزم ایجاد زیرساخت ها است موافق هستم ولی طرح موسوم ایرادات و اشکالات اساسی فراوانی دارد.

حضرت پور خاطرنشان کرد: اینکه انتظار ایجاد شده فارغ التحصیلان حقوق اشتغال داشته باشند قرار نیست هر طرحی که کارشناسی نشده و به مجلس تقدیم می شود مورد تصویب مجلس قرار گیرد.

وی افزود: طرح موصوف کارشناسی نشده و به علت وجود ایرادات اساسی به هیچ عنوان با وضعیت فعلی در مجلس تصویب نخواهد شد و در کنار دغدغه ایجاد اشتغال برای جوانان ، حفظ استقلال کانون وکلا و حفظ حقوق عامه اولویت مجلس خواهد بود.

رئیس کانون وکلای آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان اینکه هم اکنون ۶۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل رشته حقوق در کشور وجود دارد افزود: تبصره ۴۸ بدین گونه است که قوه قضاییه تنها برخی وکلا را برای مداخله در جرایم سازمان یافته انتخاب کرده است.

پرویز صفری با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار نفر در آدربایجان‌غربی مشغول وکالت هستند اظهارداشت: هرسال دو بار آزمون وکلا انتخاب می شود و برگزاری آن نیز به سازمان سنجش واگذار می شود.

نشست منطقه ای کانون های وکلای دادگستری شمالغرب کشور به میزبانی کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی با شرکت اعضاء هیئت مدیره کانونهای وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و زنجان برگزار شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار