کد خبر: ۳۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
فردیس - شهردار فردیس با اشاره به اینکه بودجه شهرداری هنوز تصویب و ابلاغ نشده است، گفت: پیشبرد پروژه‌ها در شهر منوط به ابلاغ بودجه است.

به گزارش آرانیوز، منوچهر غفاری  با اشاره به اینکه پس از استقلال شهرداری فردیس، شهروندان انتظار داشتند که انجام پروژه‌های عمرانی در این شهر سرعت بگیرد، اظهار کرد: بودجه سال گذشته شهرداری فردیس اواخر دی‌ماه به ابلاغ شد و با توجه به مراحل قانونی انتخاب پیمانکاران، شهرداری توانست تا اواخر اسفند با برگزاری مناقصات مختلف، پیمانکاران پروژه‌های عمرانی را شناسایی کند.

وی در ادامه افزود: طبق اقدامات انجام‌شده سال جاری در حالی می‌تواند سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی فردیس باشد که بودجه به‌موقع از سوی شورای شهر ابلاغ شود.

شهردار فردیس بابیان اینکه بیش از ۹۰ درصد بودجه مصوب سال گذشته شهرداری فردیس محقق شده است، گفت: این مهم در حالی است که هیچ‌یک از شهرداری‌های اطراف موافق به تحقق بودجه مصوب به این میزان نبوده‌اند.

غفاری بابیان اینکه پس از گذشت بیش از یک ماه از سال جاری، هنوز بودجه شهرداری فردیس تصویب و ابلاغ نشده است، عنوان کرد: با توجه به این مهم شهرداری در راستای اجرای پروژه‌های شهری اقدام کند.

شورای اسلامی شهر فردیس امکان استفاده دو دوازدهم از بودجه پیشنهادی را نیز به شهرداری نداده استبه گفته وی شورای اسلامی شهر فردیس امکان استفاده دو دوازدهم از بودجه پیشنهادی را نیز به شهرداری نداده است.

شهردار فردیس در بخش دیگری با اشاره به شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر طرح سؤال از شهردار، خاطرنشان کرد: این موضوع که در صحن علنی شورا از بنده طرح سؤال شده است، تنها یک شایعه است که برخی از رسانه‌ها به آن دامن زده‌اند.

غفاری بابیان اینکه به‌کارگیری نیرو در شهرداری قوانین مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری فردیس بخواهد استخدام داشته باشد، متقاضیان باید در آزمون شرکت کنند، نمی‌توانیم فردی را جایگزین دیگر نیروها در شهرداری کنیم.

وی افزود: شهرداری فردیس با کمبود نیرو مواجه است اما تصویب چارت سازمانی فردیس، مستلزم اصلاح چارت سازمانی شهرداری کرج است که این اقدام در حال انجام است.

انتصاب مدیران حق قانونی شهردار است

شهردار فردیس بابیان اینکه جدایی فردیس از کرج هنوز به‌طور کامل انجام‌نشده است، تصریح کرد: فردیس و کرج دارای اموال مشترک هستند با توجه به این مهم تا انتزاع کامل نمی‌توان گفت که نیروهای به‌کارگیری شده از شهرداری کرج، امور هستند.

به گفته وی کمیته انتزاع باید با تشکیل جلسات مختلف کارشناسی، اقدامات لازم را برای استقلال شهرداری فردیس انجام دهد.

شهردار فردیس در بخش دیگری با اشاره تصمیمات برخی از اعضای شورا در خصوص بازگرداندن تعداد مشخصی از کارکنانی که از شهرداری کرج در شهرداری فردیس مشغول به خدمت هستند، گفت: انتصاب مدیران، حق قانونی شهردار است و این اقدام اعضا، دخالت در امور شهرداری به شمار می‌رود.

نتیجه اختلافات میان شورای شهر و شهردار باعث صدمه دیدن شهر و شهروندان می‌شود وی همچنین در این رابطه افزود: نیروهای نامبرده از سوی اسلامی شورای شهر، از ابتدای استقلال شهرداری فردیس با کمبود امکانات، پای‌کار ایستادند و به شهروندان خدمت‌رسانی کردند و حقوقی متناسب با تلاششان دریافت نکرده‌اند.

غفاری بابیان اینکه برخی به دنبال ایجاد اختلاف هستند، خاطرنشان کرد: شهرداری نمی‌تواند مسائل شهری را زمین بگذارد و یا حقوق کارگران و کارکنان را پرداخت نکند.

به گفته وی درنتیجه اختلافات میان شورای اسلامی شهر و شهردار، شهر و شهروندان صدمه می‌بینند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار