کد خبر: ۳۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱
نماینده مردم دامغان در مجلس:
دامغان - نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه مشکل آب شرب ۷۵درصد روستاهای شهرستان رفع شده است، گفت: در آستانه فصل گرما به دنبال رفع مشکل دیگر روستاها نیز هستیم.

به گزارش آرانیوز، ابوالفضل حسن بیگی ضمن بیان اینکه مشکل آب شرب ۷۵درصد روستاهای دامغان رفع شده است، تأکید کرد: برای مناطق رشم، معلمان و کوه زر نیز مطالعات اجرایی طرح‌های آبرسانی صورت گرفته اما متاسفانه این اقدامات به یافتن آب منجر نشده است و چنانچه این موضوع تداوم یابد، ناچار به انتقال آب از منطقه قهار رستاق دامغان به مناطق جنوبی هستیم.

وی با طرح این پرسش که چرا کشور آمریکا یک هزار و ٨٠٠ کیلومتر آب را منتقل می‌کند، کسی ایراد نمی‌گیرد اما در داخل کشورمان عده‌ای می‌گویند انتقال آب به شکل حوضه به حوضه غلط است؟ افزود: در طرح انتقال آب دریای خزر فقط ۲۰۰ میلیون مترمکعب برداشت و انتقال داده می‌شود درحالی‌که تنها رود ولگا در سال دو هزار میلیارد مترمکعب آب را به دریای خزر می‌ریزد و همچنین این دریاچه، ۷۸هزار میلیارد متر مرکب آب در خود دارد.

این عضو خانه ملت گفت: ٣٧ سال قبل خدمت مقام معظم رهبری که در آن زمان رئیس‌جمهور بودند رسیدیم و ایشان فرمودند «باید نفت بفروشیم و آب تولید کنیم» اما متأسفانه این کار انجام نشد و امروز کشور عربستان در حال انجام این حرکت است لذا درنتیجه به‌قدری در بحث کشاورزی پیشرفت کرده که تبدیل به صادرکننده گندم می‌شود.

حسن بیگی در بخش دیگری از سخنان خود و بابیان اینکه علی‌رغم تمامی مشکلات و کارشکنی‌ها در حال اجرای ٢٢٨ پروژه بزرگ و کوچک در سطح دامغان هستیم، گفت: در بودجه سال ٩٧ مبلغ ٢٤ میلیارد تومان برای مسیر چشمه‌علی تا دیباج مصوب شده و برای ١٠ کیلومتر از جاده چشمه‌علی به فولاد محله نیز بودجه در نظر گرفته شده است ضمن آنکه ما تاکید داریم می بایست محور دامغان- گلوگاه به اتمام برسد.

وی افزود: دامغان دارای سه هزار جوان بیکار و تحصیل‌کرده است که باید برای آن‌ها ایجاد شغل کنیم لذا درنتیجه نمی‌توانیم بر روی صنایع کوچک سرمایه‌گذاری کنیم لیکن مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال ٩٧ مبلغ ١٠٠ هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال بودجه مصوب کرده که وصول آن بر عهده دستگاه‌های اجرایی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار