کد خبر: ۳۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:
زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: استان زنجان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری است که می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر واقع شود.

به گزارش آرانیوز، یحیی رحمتی شامگاه  چهارشنبه در آئین جشن رویداد تبریز ۲۰۱۸ در محل مجموعه فرهنگی و تاریخی شهرداری زنجان با بیان اینکه انتخاب تبریز به عنوان شهر گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ فرصت ارزشمند و تاثیرگذار برای شناساندن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی تبریز و سایر نقاط ایران است، افزود: انتخاب تبریز پس از شهرهای قدس، قونیه و مدینه به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی فرصت مهم و ارزشمند برای توسعه گردشگری است.

وی با بیان اینکه باید از فرصت پیش آمده در زمینه انتخاب شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی استفاده شود، ادامه داد: استان و شهر زنجان به عنوان اصلی‌ترین کریدرو ارتباط مرکز با تبریز، است.

رحمتی افزود: استان زنجان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری است که می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر واقع شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه اگر بخواهیم از مولانا و شمس تبریزی صحبت کنیم، بی شک نام تبریز نباید فراموش شود، گفت: استاد شمس تبریزی شخصی به نام رکن‌الدین سجاسی اهل شهر سجاس از توابع استان زنجان است.

رحمتی با تاکید بر اینکه در مدیریت گردشگری هر جاذبه با جاذبه پیرامونی خودش می‌تواند مؤثر باشد، افزود: جاذبه‌های گردشگری اصلی مهم است که به صورت سیستماتیک و زنجیروار تکمیل کننده هم دیگر هستند.

وی با بیان اینکه باید از فرصت ویژه پیش آمده در خصوص انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام استفاده شود، گفت: باید نسبت به جذب گردشگر و شناساندن فرهنگ ایرانی به ملت‌های مختلف جهان تلاش ویژه شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار