کد خبر: ۳۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی خبر داد:
بیرجند- فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: کنگره دو هزار شهید استان در مهرماه سال جاری برگزار و ۴۰۰ برنامه مختلف ذیل آن اجرا می شود.

به گزارش آرانیوز، سردار علی قاسمی ظهر پنجشنبه در همایش معلم، فرهنگ ساز و حمیات از کالای ایرانی با اشاره به برگزاری کنگره دو هزار شهید استان خراسان جنوبی در مهر ماه سال جاری، اظهار کرد: ۴۰۰ برنامه مختلف برای این کنگره برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد چهار کنگره شهرستانی و هشت کنگره استانی برگزار می شود، افزود: از مجموع کنگره ها یک کنگره مربوط به شهدای فرهنگی و دانش آموزان است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل کمیته شهدای فرهنگی استان، گفت: تولید پوستر، شعر و خاطره گویی، مسابقه وصیت نامه شهدای دانش آموز، مسابقه نامه ای برای شهید و چاپ کتاب خاطرات راهیان نور از جمله برنامه های این کمیته است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه فرهنگ سازی و حمایت از کالای ایرانی، عنوان کرد: آموزش و پرورش و معلمان نقش زیادی در گفتمان سازی خرید کالاهای داخلی دارند.

محمدحسین رخشانی، رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: مسئولین و مردم همواره باید در تمامی امور ریسک داشته باشند چراکه اگر قرار باشد درجا بزنیم قطعا راهی از پیش نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه استفاده از کالای ایرانی از راهکارهای مهم در تحقق اقتنصاد مقاومتی است، افزود: کالاهای ایرانی قابلیت رقابت با کالاهای خارجی را دارد لذا باید در حمایت از این تولیدات فرهنگ سازی شود.

رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید کالاهای ایرانی که با برند خارجی عرضه می شود را برای دانش آموزان معرفی کنند، گفت: معلمان در خصوص فرهنگ سازی و حمایت از کالای ایرانی پرچم دار هستند.

وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان باید کالاهای مورد نیاز جامعه را تولید و نیاز مردم را تامین کنند، عنوان کرد: در تولیدات باید به استفاده بهینه از منابع توجه ویژه ای داشته باشیم لذا در این خصوص نیز آموزش و پرورش می تواند پیشقدم باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار