کد خبر: ۳۵۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
اردبیل – سامانه بارشی که از روز شنبه بخش‌های زیادی از کشور را به تدریج تحت تاثیر قرار داد، چهره اردبیل را در دومین ماه بها زمستانی کرد و موجب بارش‌های گسترده برف و باران در سطح این استان شد.

به گزارش آرانیوز، در حالی که در بسیاری از نقاط و شهرهای کشور دمای هوا به بیش از ۲۰ درجه رسیده است، شهروندان استان اردبیل بویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات در دومین ماه از فصل بهار با بارش برف، کاهش دما و چهره زمستانی روبرو شدند.

طی دو روز گذشته علاوه بر بارش برف در ارتفاعات کوه سبلان و دامنه های آن، بخش هایی از شهرها و روستاهای نزدیک به دامنه سبلان نیز با بارش بی سابقه برف روبرو شدند، این بارش حتی در شهرستان مشگین شهر نیز گزارش شد.

چنانچه بارش در ارتفاعات سبلان بیش از ۳۵ سانتیمتر اعلام می شود که در این فصل سال کم سابقه می باشد. بارش در دامنه ها و برخی بخش ها و روستاها نیز تا ۲۰ سانتی متر و در شهر مشگین شهر این بارش ها سه سانتی متر بوده است.

این بارش ها تردد در برخی محورهای مواصلاتی محدوده شهرستان مشگین شهر را با مشکل مواجه کرد بگونه ای که در برخی جاده ها از جمله محور هریس به مشگین شهر برفروبی گسترده از سوی راهداری صورت گرفته است.

بارش برف در ۳ شهر مشگین شهر، سرعین و نیر

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط جوی و بارش های ۴۸ ساعت گذشته تاکید کرد که بیشترین بارش برف را در این فصل سال شاهد بودیم ضمن اینکه بارش باران نیز مطلوب بوده است.

علی دولتی مهر با بیان در سه شهر مشگین شهر، سرعین و نیز شاهد بارش برف بودیم، بیشترین بارش برف در طی دو روز گذشته را مربوط به منطقه آلوارس در ارتفاعات نزدیک به شهرستان سرعین عنوان کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این منطقه میزان بارش ۳۵ سانتی متر بوده است که قابل توجه است، ادامه داد: در شهرهای نیر و سرعین هم بارش برف بیش از یک سانتی متر گزارش شده که البته میزان بارش در ارتفاعات این شهرها هشت سانتی متر بوده است.

بیشترین بارش برف و باران در مناطق مرکزی استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به بارش های مطلوب باران در تمام شهرها و مناطق این استان طی ۴۸ ساعت گذشته یادآور شد: مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل بیشترین بارش ها را در این مدت داشته است.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین بارش باران را مشگین شهر با ۳۵ میلی متر داشته است، تصریح کرد: در شهرهای مرکزی اردبیل، سرعین، نیر و نمین نیز طی این مدت بارش ۱۴ میلی متری باران گزارش شده است.

دولتی مهر در عین حال دومین شهر پربارش استان را خلخال عنوان کرد و متذکر شد: بارش باران در این شهر ۲۹ میلی متر بوده و علاوه بر این فیروز آباد و کوثر نیز ۱۳ میلی متر بارش داشته اند که در مجموع ۴۲ میلی متر بارش در مناطق جنوبی استان گزارش می شود که مطلوب است.

مشگین‌شهر رکوردار بارش باران با ۲۹ میلی‌متر

وی بارش باران در مناطق شمالی استان را در مجموع و برای سه شهر پارس آباد، بیله سوار و گرمی ۳۱ میلی متر عنوان کرد و ادامه داد: پارس آباد با ۱۳ میلی متر، گرمی با ۱۰ میلی متر و بیله سوار با هشت میلی متر بیشترین بارش ها داشته اند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در مجموع میزان بارش های روزهای اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و با توجه به شرایط کم آبی شدید در این استان ابراز امیدواری این بارش های همچنان تداوم داشته باشد.

وی در خصوص پیش بینی هواشناسی برای روزهای آینده اضافه کرد: از عصر امروز دوشنبه با خروج سامانه ناپایدار از منطقه، بارش در سطح استان قطع شده اما تا فردا با حاکمیت هوای نسبتا سرد، آسمان استان همچنان نیمه ابری تا ابری و در برخی مناطق مه آلود پیش بینی می شود.

به گفته دولتی مهر از روز چهارشنبه ضمن کاهش ابر و گاهی وزش بادهای تند لحظه ای، دمای هوا نیز تا روز جمعه به تدریج افزایش خواهد یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار