کد خبر: ۳۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه ارتقاء سطح دانش مددکاران اجتماعی به طورمداوم انجام گیرد گفت: مددکاران به حرفه خود به عنوان شغل نگاه نکنند چون کاری‌که برای رضای خدا و در جهت رفع مشکلات مردم باشد مقدس و ارزشمند است.
به گزارش آرانیوز، محمدحسین رحیمی زاده در دیدار جمعی از مددکاران یزدی با اشاره به اهمیت شغل مددکاران اجتماعی در جامعه اظهار داشت: مددکاران اجتماعی را می‌توان محرم اسرار مردم عنوان کرد و علت اصلی اعتماد مردم به آن‌ها نیز همین دلیل است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه مردم با بیان دغدغه‌ها و مشکلاتشان به مددکاران اجتماعی به نوعی در حل مشکل از آن‌ها کمک می‌گیرند گفت: مددکاران هم باید شنونده خوب و در ارائه راهکار، بهترین نظرات را برای مردم بیان کنند.

وی تجلیل و تشویق از مددکاران اجتماعی را از اولویت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: این کار سبب می‌شود که مددکار با روحیه مضاعف به کار خود در جامعه ادامه و نسبت به دغدغه‌های مردم احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد.

رحیمی زاده افزود: مددکاران حرفه خود را نباید به یک شغل به آن بنگرند زیرا که این حرفه از جایگاه ارزشمندی در جامعه برخوردار است و کاری که برای رضای خدا، در جهت رفع مشکلات مردم باشد بدون شک مقدس و ارزشمند و در نزد خدا نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با تأکید بر اینکه مددکاران باید همراه با پیشرفت علم و تکنولوژی به دنبال ارتقا سطح اطلاعات و دانش خود باشند اضافه کرد: ارتقا سطح دانش سبب بروز دیدگاه‌های نو و جدید توسط مددکار و تأثیر بیشتر بر روی مخاطب می‌شود، چرا که با دید گذشته نمی‌توان نسبت به رفع مشکلات جامعه اقدام کرد.

وی ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حل اختلافات در جامعه یکی از نقش‌های مهم و تأثیرگذار مددکاران اجتماعی است که نیاز به علم و آگاهی بسیار دارد پس مددکاران باید نسبت به افزایش علم خود در این راه بکوشند و از روش‌های مختلف روانشناسی برای حل مشکلات استفاده کنند.

انتهای پیام/ *

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار