کد خبر: ۳۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان:
معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: استاندار هرمزگان برای ایجاد تغییرات تحت فشار بودند ولی در برابر فشارها مقاومت کردند.
به گزارش آرانیوز به نقل از استانداری هرمزگان، علی رئوفی در نشست مشترک شورای ساماندهی مبادلات مرزی و ستاد تنظیم بازار هرمزگان بیان داشت: دکترهمتی استاندار هرمزگان به صورت ویژه حوزه اقتصادی استان و رفع موانع سرمایه گذاری  را با نگاهی دقیق دنبال می کنند و برای تمامی سرمایه گذاران در راستای باز شدن گره مشکلاتشان وقت می گذارند.

رئوفی با تبریک فرار رسیدن اعیاد شعبانیه با اشاره  برخی مسائل سیاسی روز های اخیر  استان، تصریح کرد: هر کس مسئولیتی می پذیرد باید سعه صدر داشته باشد و گلایه ها ، انتقادات و تخریب ها را ببیند ، بشنود و پذیرا باشد.

وی گفت: رئیس جمهور از سال ۹۲ تاکنون با وجود فشارهای سیاسی داخلی و خارجی تاکنون مشی اعتدال را راهبرد برنامه های خود قرار داده اند و در این راه سفارشات نبی اکرم (ص)  را الگوی راه خود قرار داده اند و « خیر اموراوسطها» مد نظر ایشان بود.

رئوفی تصریح کرد: رئیس جمهور به سهم خواهی های غیر منطقی توجهی نداشته و مشی ایشان تکریم علما ، مراجع  ، پیروی از منویات مقام معظم رهبری ، تکریم مردم و توجه یه دیدگاه ها  و نظرات ملت شریف ایران بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: رئیس جمهور سعه صدر خود را در برابر تخریب ها و انتقادات نشان داد و برخی مواقع تخریب ها آن قدر بالاست که دولت ناچار به پاسخگویی می شود.

وی بیان داشت: رئیس جمهور مشی اعتدال را درانتخاب استانداران به کار برد و از استاندارانی به عنوان نماینده عالی دولت در استان ها  استفاده نمود که دارای تخصص، تعهد و سابقه درخشانی بوده اند.

رئوفی افزود: هرمزگان در دولت های یازدهم و دوازدهم از  دو استاندار با سوابق اجرایی متعدد برخوردار بوده است و این استانداران در دوره فعالیت خود در استان فراجناحی عمل نموده و جانب انصاف را در مسائل مختلف رعایت نمودند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان  خاطرنشان کرد: دکتر همتی استاندار هرمزگان از بدو آغاز فعالیت در استان برای ایجاد تغییرات تحت فشار بود ولی در برابر فشارها مقاومت کرد و بیان کرد که عملکرد مدیران را ارزیابی می کنم و هر مدیری که جهادی برای استان تلاش کند او را حمایت خواهم نمود.

وی تصریح کرد: دکتر همتی از ابتدای فعالیت تاکنون کمترین تغییرات مدیریتی را داشته اند و با مشی فراجناحی نسبت به انتصاب مدیران اقدام کرده است. استاندار محترم استان قبل از انتصابات با دستگاه های نظارتی هماهنگی های لازم را انجام می دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: نباید در برابر انتصابات و سخنان استاندار سریعا موضع گرفت و حقیقتا وی به دنبال رفع مشکلات مردم و توسعه استان هستند. قطعا با برگزاری نشست مدیران جدید با گروهای سیاسی بسیاری از ابهامات برطرف خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس دستورالعمل ابلاغی وزیر محترم کشور تاکید شده است مدیران وزارت کشور اعم از مدیران ستادی استانداری ها، فرمانداران و بخشداران از بدنه وزارت کشور انتخاب گردند و در هرمزگان همین رویه دنبال شد و بسیاری از نیروها ارتقاء پیدا کردند و در کار خود نیز موفق عمل کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: بسیاری از نیروها که از نظر گرایش سیاسی با دولت دکتر روحانی همخوانی نداشتند ولی توانمند بودند در سطح کشور از توانمندی آنها برای پیشبرد امور بهره گرفته شد  و افتخار است که گروه ها و سلایق مختلف با وفاق و همدلی و تعامل برای پیشبرد امور کشور با هم در حال کار و تلاش هستند.

وی افزود: از روزی که جناب آقای دکتر همتی وارد استان شده اند شعار همه  اعم از نمایندگان محترم مردم در مجلس، علما، ائمه جمعه، فعالان سیاسی و اجتماعی و نخبگان استان این بود که استاندار محترم استان در انتخاب مدیران، فرمانداران و بخشداران خود آزاد است ولی در برخی موارد در عمل  بین این حرف و عمل امروزه تشابهی مشاهده نمی شود.

رئوفی تصریح کرد: بنا بر فرمایش حضرت امام راحل ملاک حال فعلی افراد است و اگر در گذشته خدای ناکرده از کسی خطایی سرزده دستگاه های نظارتی و قضایی رسیدگی می کنند و نیازی نیست مقابل انتصاب استاندار موضع بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اضافه کرد: استان هرمزگان از ابتدای انقلاب تاکنون از نظر وفاق و همدلی در سطح کشور با وجود  اقوام و مذاهب مختلف  نمونه بوده است و از نظر سیاسی نیز استانی آرام و بدون چالش بوده است و مدیران در فضایی آرام برای توسعه استان تلاش می کنند.

وی گفت: همه مدام از ضرورت تغییرات سخن می گویند ولی وقتی تغییرات صورت می پذیرد برخی در مقابل آن مقاومت می کنند.

رئوفی خطاب مدیران کل دستگاه هایی اجرایی ، روسای سازمان ها و فرمانداران استان افزود: در جلسات و مجامع عمومی روزه سکوت اختیار نکنید و به قول ریاست محترم جمهور روزه سکوت خود را بشکنید  و در سخنرانی های خود از برنامه ها و انتصابات استاندار حمایت نمایید و اگر می خواهیم با این دولت کار کنیم مقداری هزینه دهیم و حداقل هزینه  این است که از عملکرد دولت ، رئیس جمهور و استاندار محترم دفاع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: همه به انتقاد معقتدیم و یک جامعه پویا نیازمند نقد سازنده برای پیشرفت است و بخواهیم و نخواهیم نقد وجود دارد  ولی باید مرز انتقاد و تخریب را رعایت کنیم.

وی افزود: در مدت همکاری که با استاندار محترم استان داشته ام  ایشان را فردی  دیده ام که با مطالعه ، صبر و حوصله دست به انتصاب مدیران می زنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: باید انصاف داشته باشیم و برای رشد و توسعه استان، استاندار محترم استان را که همواره از همگان  برای رشد استان درخواست همکاری و همراهی داشته است، کمک کنیم.

وی گفت: دکترهمتی استاندار هرمزگان به صورت ویژه حوزه اقتصادی استان و رفع موانع سرمایه گذاری  را با نگاهی دقیق دنبال می کنند و برای تمامی سرمایه گذاران در راستای باز شدن گره مشکلاتشان وقت می گذارند و می بینند  و تا نیمه شب برای رفع موانع سرمایه گذاری و رشد شاخص های اقتصادی استان  در دفتر کار فعالیت دارند.

رئوفی در ادامه با اشاره به برنامه های دشمن برای ضربه زدن به کشور، گفت : رویه دشمن از برنامه ریزی برای ضربه زدن به کشور با استفاده از ابزارهای امنیتی به ثمر ننشسته است و به سوی ابزار اقتصادی و جنگ اقتصادی برای ضربه زدن به کشور برنامه ریزی نموده است  و مقام معظم رهبری با دور اندیشی و با انتخاب شعار  سال به عنوان سال حمایت از تولید داخلی با هدف افزایش اشتغال و رشد اقتصادی به مقابله با این حربه دشمن پرداخته اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان  با اشاره به سال حمایت از  کالای ایرانی، اظهار داشت: تولید کالای ایرانی با کیفیت باید در سطح استان در دستور کار باشد تا همچون گذشته کالاهای ایرانی در سطح جهان برند باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هرمزگان از لحاظ جغرافیایی در موقعیت مناسبی قرار دارد و همچنین ازمزیت بازار کشورهای همسایه برخوردار است از این ظرفیت باید برای حمایت از تولیدکنندگان استان بهره برد.

رئوفی با اشاره به گسترش ارتباطات در عصر کنونی، افزود: مدیران همگام با رشد روز افزون تکنولوژی توسعه تجارت الکترونیک را در دستور کار قرار دهند و از این ظرفیت برای رونق اقتصادی  بهره ببرند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت نظارت بر تعاونی ها و اطلاع رسانی از مزایای این تعاونی ها در سطح استان، تصریح کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان و فرمانداران نظارت بیشتری بر تعاونی های مستقر در استان داشته باشند تا این تعاونی ها به اهداف مورد نظر با اطلاع رسانی مناسب دست یابند و مردم مزایای این تعاونی ها را از نزدیک لمس نمایند.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار