کد خبر: ۳۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۱
رئیس پارک علم‌وفناوری هرمزگان بر تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی با محوریت شیلات، فعال‌سازی حوزه برنامه‌نویسی و اپلیکیشن‌های مورد نیاز و کدگذاری مناطق گردشگری تاکید کرد و همکاری مجموعه‌های دولتی را در این زمینه خواستار شد.
به گزارش آرانیوز، دکتر علی فتی در نشست کارگروه بررسی مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان هرمزگان، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت شرکت‌های‌ دانش‌بنیان مستقر در این پارک گفت: هرمزگان به عنوان سومین استان در رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان گام برداشته است تا زمینه شکوفایی این شرکت‌ها فراهم شود.

به گفته وی، اگر به دنبال جامعه‌ای دانش‌بنیان و متکی بر ظرفیت‌های داخلی هستیم، باید در تربیت نیروی کارآفرین، ورود سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، کمک مسئولان استانی و ملی به صورت جدی همت کنیم و برای موفقیت آنها گام برداریم.

دکتر فتی با اشاره به اهمیت دانشگاه در تربیت نیروی کارآفرین گفت: دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با همکاری در حوزه‌های مختلف می‌توانند زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنند و اگر در این زمینه ورود نشود، ممکن است خروجی دانشگاه منجر به بیکاری افراد تحصیل‌کرده شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان افزود: باید بستری فراهم شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بتوانند ایده بدهند و زمینه اشتغال را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه موفقیت در هر حوزه‌ای مستلزم این است که به صورت پایه‌ای اصلاح شود، گفت: از این رو پارک علم و فناوری هرمزگان در سطوح دانش‌آموزی و دانشجویی نیز به صورت ویژه در حال فعالیت است و زمانی که در این حوزه‌ها قوی شویم، در آینده نیز می‌توانیم از پتانسیل نیروهای تربیت شده در حوزه دانش‌بنیان بهره ببریم.

دکتر فتی همچنین با اشاره به فضای فیزیکی استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: خوشبختانه با اعتباری که دریافت کرده‌ایم، به زودی محل استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده و فناوران می‌توانند در آن مستقر شوند و به فعالیت علمی و اقتصادی خود بپردازند.

در ادامه دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان با اشاره به نقش پارک علم و فناوری هرمزگان در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: یکی از محورهای اساسی استان هرمزگان باید حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و در این مسیر همه وظیفه دارند با مجموعه پارک علم و فناوری همکاری کنند.

وی گفت: با نگاهی به کشورهای توسعه یافته‌ای از جمله کره جنوبی و ژاپن، متوجه خواهیم شد که علیرغم اینکه دارای منابع طبیعی کمتری نسبت به کشور ما هستند، اما با سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی توانسته‌اند گام بزرگی در توسعه بردارند.

استاندار هرمزگان توجه و ریسک در حوزه توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر شرکت‌های دانش‌بنیان ما جهش پیدا کنند، بدون شک اقتصاد قوی‌تری از کشورهایی که هم‌اکنون توسعه یافته‌اند، خواهیم داشت؛ چرا که اقتصاد جهشی از راه دانش و فناوری نوین می‌گذرد و هر جا از این سرمایه‌گذاری‌ها حمایت شده به ثمر نیز نشسته است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با کمک پارک علم و فناوری هرمزگان و همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوان حداقل ۳۵ شرکت دانش‌بنیان را اقتصادی کرد و در این راه همه مکلفند حمایت و همکاری لازم با پارک علم و فناوری استان داشته باشند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار