کد خبر: ۳۵۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی گفت: ۲۰۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی براساس حکم قضایی پر شد.
به گزارش آرانیوز، عزت‌الله آمره‌ای عصر امروز در نشست بررسی وضعیت چاه‌های غیرمجاز استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه بحران آبی یک مشکل جدی است در نتیجه اگر چاره‌اندیشی در این زمینه انجام نشود در نتیجه در آینده چالش‌ها و مشکلات زیادی برای کشور و استان مرکزی رقم می‌خورد.

وی افزود: در تمام بخش‌ها اعم از کشاورزی، خانگی و صنعت صرفه‌جویی انجام شود تا از این طریق بخشی از بحران آب برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی تصریح کرد: بارندگی در سال گذشته بسیار اندک بود و به دنبال این کمبود بارندگی ذخیره سدها کاهش پیدا کرد این در حالی است که این بارندگی در هفتاد سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

آمره‌ای بیان کرد: با توجه به اینکه در مصرف آب حساسیت وجود دارد اما متاسفانه هنوز برخی کشاورزان محصولات آب‌بر را کشت می‌کنند که در این زمینه باید اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.

وی ادامه داد: برداشت از آب‌های زیرزمینی مشکل دیگری است که در صورتی که اضافه از آن برداشت شود بحران‌های زیادی به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی عنوان کرد: آب‌های زیرزمین به سبب کمبود بارش‌ها دچار افت شده‌اند در نتیجه  بر اساس مصوبه شورای حفاظت از منابع آب استان میزان برداشت از چاه‌هابه طور جدی و مستمر توسط این شرکت رصد و با هرگونه اضافه برداشت و تخلف به صورت جدی برخورد می‌شود.

آمره‌ای خاطرنشان کرد: در سال گذشته 203 حلقه چاه غیرمجاز دارای حکم قضایی پر شد که در نتیجه آن 12 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی شکل گرفت.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار