کد خبر: ۳۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان بر اعتماد‌سازی بین کاربران ایرانی نسبت به امنیت پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرد.
به گزارش آرانیوز، فرزاد توکلی عصر امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ هم‌اکنون پیام‌رسان‌های داخلی از قابلیت‌های نسبتاً خوبی در فضای مجازی برخوردارند و در صورت افزایش تعداد کاربران می‌توانند نسبت به ارتقای ابزارها و امکانات خود اقدام کنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان عنوان کرد:‌ هر نرم‌افزاری که برای استفاده در گوشی‌های تلفن همراه و یا سایر سیستم‌های دیگر ساخته و روانه بازار مصرف کاربران می‌شود از لحاظ زمان کارکرد و فعالیت، عمر مشخص و ویژه‌ای در فضای مجازی دارد.

توکلی با بیان اینکه اگر سیستم‌های ارائه شده قابلیت رقابت نداشته باشند توسط کاربران حذف می‌شوند افزود:‌ وزارت ارتباطات برای رفع این مشکل سعی می‌کند با انتقال استعدادهای سازندگان هرکدام از این ‌سیستم‌ها به بازارهای جدید از هدررفت نبوغ آنان جلوگیری کند.

وی انتقال تجربیات مفید سازندگان اپلیکیشن‌های از دور خارج شده در دیگر حوزه‌ها را مفید ارزیابی کرد و بیان داشت:‌ حمایت و استفاده مطلوب از نبوغ سازندگان انواع سیستم‌های اندرویدی امری کاملاً پذیرفته شده در تمام کشورهای پیشرفته و صاحب فناوری‌های روز در دنیا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان ارتقای خدمات ارائه شده توسط پیام‌رسان‌های داخلی را ضروری خواند و افزود:‌ روزی که تلگرام کار خود را در ایران آغاز کرد فاقد این ابزارها و قابلیت‌های پیشرفته بود و به تدریج با توجه به استقبال کاربران ایرانی اقدام به ارتقاء امکانات خود کرد.

توکلی با تأکید بر اینکه مردم و کاربران ایرانی باید فرصت لازم جهت توسعه را به پیام‌رسان‌های داخلی بدهند ابراز داشت:‌ پیام‌رسان‌های داخلی در صورت اقبال کاربران ایرانی می‌توانند نسبت به شناسایی نقاط قوت و ضعف خود و سپس ارتقاء و یا اصلاح نواقص کارشان گام بردارند.

وی موضوع عدم فعالیت مطلوب پیام‌رسان‌های داخلی در گذشته را از عوامل مهم گسترش سریع تلگرام در کشور دانست و تصریح کرد:‌ عدم فعالیت قوی و حضور جدی پیام‌رسان‌های ملی باعث شد مسیر و بستر لازم جهت انحصارطلبی کامل تلگرام بر فضای مجازی کشور فراهم شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان به موضوع فعالیت انواع کانال‌های تلگرامی و مخاطراتی که ایجاد می‌کنند نیز اشاره کرد و افزود:‌ فعالیت بدون ضابطه،‌ عضوگیری سریع، و انتقال یک‌سویه و یک‌جانبه اطلاعات از سوی سازنده کانال از جمله تهدیداتی است که در این بخش با آن مواجهیم.

توکلی اعتماد‌سازی بین کاربران ایرانی نسبت به امنیت پیام‌رسان‌های داخلی را امری ضروری خواند و ‌گفت:‌ استفاده از نبوغ متخصصان و کارشناسان داخلی و برگزاری مسابقات چالشی در زمینه سنجش میزان امنیت پیام‌رسان‌های داخلی می‌تواند در روند مقبولیت آنان در جامعه مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/*


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار