کد خبر: ۳۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به جذب بهتر سفیران سلامت در روستاها، گفت: یک‌هزار سفیر سلامت به صورت داوطلبانه در شهرستان گنبدکاووس فعالیت دارند.
به گزارش آرانیوز, فرهاد بدیعی عصر امروز در همایش " خود مراقبتی و شاد زیستن" با موضوع کم تحرکی و سرطان در دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی و توزیع کتابچه‌های آموزشی برای این گروه هدف از جمله برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان است تا این افراد, موارد آموزشی را برای اعضای خانواده اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: بیش از 40 هزار خانوار در حوزه شهرستان گنبدکاووس وجود دارد و با توجه به اینکه از هر خانواده باید یک نفر سفیر سلامت باشد, انتظار داریم با کمک رسانه‌ها و خبرنگاران افراد بیشتری در حوزه سفیران سلامت جذب کنیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به جذب بهتر سفیران سلامت در روستاها تصریح کرد: با توجه به وجود خانه‌های بهداشت در روستاها, جذب سفیران سلامت بهتر و بیشتر است و بیشترین سفیران سلامت در حوزه‌های روستاها است.

بدیعی تاکید کرد: خبرنگاران با توجه به اینکه با بخش زیادی از جامعه در ارتباط هستند, سفیران سلامت اجتماعی محسوب می‌شوند و امید داریم با همکاری خبرنگاران فرهنگ‌سازی خوبی در جذب سفیران سلامت در شهرستان, به ویژه حوزه شهری داشته باشیم.

وی یادآور شد: یکی از مولفه‌های ارتقاء سلامت, خودمراقبتی است و با توجه به اینکه در حال حاضر بخش زیادی از بیماری‌های موجود در جامعه, بیماری‌های غیرواگیر است, توجه به این حوزه بسیار مهم است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس گفت: بیماری‌های موجود در جامعه, بیشتر قلبی, عروقی, سرطان و غیره است که همه این بیماری‌ها, ناشی از شیوه‌های نادرست غذایی در زندگی است که باید این شیوه‌ها اصلاح شود.

وی اظهار کرد: یکی از پایه‌های اصلی سلامت, خودمراقبتی است و با توجه به تکنولوژیک شدن زندگی و کم تحرکی, باید میزان نمک, چربی و قند مصرفی در برنامه غذایی کاهش یافته و برنامه‌های ورزشی و حرکتی افزایش یابد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: 28 مرکز بهداشتی, درمانی در سطح شهرستان وجود دارد که در این مراکز برنامه‌های آموزشی و کتابچه‌های مرتبط برگزار و توزیع می‌شود.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار