کد خبر: ۳۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
استاندار کرمانشاه گفت: از تمام ظرفیت‌های موجود در استان برای فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی کشت در استان کرمانشاه استفاده شود.
به گزارش آرانیوز، هوشنگ بازوند امروز در کارگروه سازگاری با کم‌آبی که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: هرچند شرایط استان کرمانشاه از نظر بارندگی بهتر از سایر مناطق کشور است اما این به معنی عدم برنامه‌ریزی برای آینده نیست.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع با تنش آبی مواجه هستیم عنوان کرد: باید رویکرد برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که با تنش کم‌آبی مواجه هستیم و کشور در شرایط نیمه‌خشک قرار دارد و مردم باید با کم‌آبی زندگی کنند.

بازوند با بیان اینکه موضوع کم‌آبی باید با برنامه‌ریزی مدیران جبران شود گفت: اصلاح الگوی کشت برای کشاورزان نیازمند فرهنگ‌سازی است و همه باید در این راستا کمک کنند و اصل هدررفت آب در حوزه کشاورزی است و هدررفت حوزه شرب و صنعت رقم قابل توجهی نیست.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه برای حوزه شرب نباید سختگیری کرد زیرا به بهداشت مردم مربوط می‌شود افزود: چنانچه هدررفت آب در حوزه کشاورزی در کشور 10 درصد اصلاح شود تمام بخش‌ها را جبران می‌کند بنابراین باید روی این حوزه تمرکز کرد.

وی با بیان اینکه اکنون 50 درصد چاه‌ها برقی هستند بیان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کرد که تمام چاه‌های مجاز نیز برقی شوند و از تمام ظرفیت‌ها برای فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی کشت در استان استفاده شود.

انتهای پیام /*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار