کد خبر: ۳۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۶
رئیس رسانه ملی گفت: رقابت رسانه ملی با ۲۹۰ ماهواره اهمیت بسیاری دارد که توانسته چنین نفوذی پیدا کند.
به گزارش آرانیوز،عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی شنبه شب در اختتامیه نخستین جشنواره مردمی سیما ویژه نوروز 1397 یاد امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای مدافع حرم را گرامیداشت و گفت: گر رشادت و جانفشانی این شهیدان و سردارانی همچون قاسم سلیمانی نبود، امروز نمی توانستیم در امنیتددور هم بنشینیم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که رسانه ملی توانست با کمک هنرمندان این صمیمیت و نشاط را برای مردم به ارمغان بیاورد.

رئیس رسانه ملی اظهار داشت: در شرایط سختی رسانه ملی توانست به جذب 86 درصدی مخاطب برسد؛ همه دارایی ما مردم هستند و تمام اصحاب رسانه برای آنها کار می کنند.

علی عسگری ادامه داد: ما رقبای فراوان و دشمنان فراوانی داریم و وقتی یک پدیده مانند "پایتخت" یا "دورهمی" گل می کند و بیش از 70 درصد می رسد، این معنای دیگری دارد.

وی افزود: وقتی حدود 290 ماهواره تلاش می کنند تا صحنه را از رسانه ملی بگیرند، این خیلی اهمیت دارد که صدا وسیما چنین نفوذی پیدا کرده است و این نشانه حضور هنرمندانه و قهرمانانه هنرمندان است.
رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: سه عنصر "علم، هنر و تعهد" یک محصول رسانه ای را یک محصول فاخر قرار می دهد. 
علی عسگری با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم امسال بویژه در حوزه شعار سال و حمایت از کالای ایرانی که محصول هویت کشور ماست، تلاش کنیم و کشور را به رشد و توسعه برسانیم.

بر این اساس این گزارش در بخش سریال ها مجموعه "پایتخت" به کارگردانی سیروس مقدم به عنوان یهترین اثر معرفی و از کارگردان و بازیگران این سریال تقدیر شد.

در بخش مستند، مجموعه مستند "ایرانگرد" به کارگردانی جمال قارایی حائز عنوان بهترین اثر شد.

همچنین در بخش برنامه های ترکیبی، مجموعه "دورهمی" به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی مصطفی احمدی و در بخش بازیگران زن، "ریما رامین فر" برای سریال پایتخت و در بخش بازیگران مرد، "سروش جمشیدی" برای بازی در مجموعه دورهمی، به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

همچنین در بخش نظرسنجی مردمی، برنامه" کودک شو" با اجرای پیمان بازغی و تهیه کنندگی پورمحمدی و نصیری بیشترین آراء مخاطبان را جلب کرد؛ "بهار نارنج" نیز در دو حوزه افکارسنجی علمی و نظرسنجی مردمی به عنوان بهترین برنامه تحویل سال معرفی شد.

سید مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی در اختتامیه جشنواره سین سیما بیان داشت: برنامه های نوروزی سال 97 رادیو و تلویزیون بدون شک پربیننده ترین و پرشنونده ترین برنامه های تاریخی نوروزی صدا و سیما بوده اند.

وی ادامه داد: تمام نظرسنجی ها نشان می دهد که نوروز 97 یکی از پررونق ترین نوروزهای صدا و سیما از حیث تنوع؛ تعداد و جلب مخاطب بوده است.

معاونت سیما اظهار داشت: اخرین نظرسنجی رسمی که دو هفته بعد از نوروز صورت گرفته است 86.7 درصد، مخاطب برای برنامه ها ثبت کرده است به ویژه در این میان 2برنامه دارای بیشترین بیننده بوده است که بیش از 90 درصد رضایت مخاطبین را جلب کرده است.

وی افزود: پایتخت 92 درصد و دور همی بیش از 95 درصد رضایت مخاطب را جلب کرده که این جز موارد نادر است.
میرباقری تآکید کرد: یقینا در عصر ماشینی امروز و با این همه تحولات صنعتی و ارتباطی و تکنولوژی امروز و با وجود این همه استرس زندگی های کنونی به خصوص زندگی های شهری شادابی، نشاط و جلب مخاطب جز پیش نیازهای هر گونه نوع آوری و خلاقیت است.

وی بیان داشت: در سال 96 علاوه بر مسائل عمومی با یک سری حوادث هوایی، دریایی و زلزله رو به رو شدیم که حوادث مردممان را تلخ کرد بنابراین بیش از هر چیز نیاز داشتیم که در نوروز 97 به این نیاز مردم(شادابی) پاسخ دهیم.

میرباقری در ادامه صبحت هایش خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر این که افکارسنجی علمی انجام شده از ظرفیت تعاملی هم استفاده کرده ایم. که 19.5 میلیون ارای مردمی انجام گرفته است.

همچنین در بخش نظرسنجی مردمی، برنامه" کودک شو" با اجرای پیمان بازغی و تهیه کنندگی پورمحمدی و نصیری بیشترین آراء مخاطبان را جلب کرد؛ "بهار نارنج" نیز در دو حوزه افکارسنجی علمی و نظرسنجی مردمی به عنوان بهترین برنامه تحویل سال معرفی شد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها