کد خبر: ۳۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
رئیس آموزش و پرورش آبادان خبر داد:
آبادان – رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان از کمبود ۴۹۵ معلم در پایه های مختلف آموزشی با توجه به توسعه و سیر رو به رشد دانش آموزان آبادانی خبر داد.

به گزارش آرانیوز، اعظم قاسمی زاده ظهر امروز در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش آبادان در سال جاری در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری این شهر گفت: از تعداد کل معلم های مورد نیاز، ۵۶ نفرشان در پایه ابتدایی، ۱۸۶ نفرشان در پایه متوسطه اول(ششم)، ۱۶۰ نفرشان در پایه متوسطه دوم نظری و ۹۳ نفرشان در پایه فنی و حرفه ای مورد نیازند. 

وی ضمن اشاره به برنامه ریزی وزارتخانه در جهت استقرار پایه دوازدهم در سطح مدارس کشور افزود: ۹۳ معلم و چهار فضای آموزشی نیز برای استقرار پایه دوازدهم در آبادان کمبود داریم. 

وی برنامه ریزیها در جهت توسعه فضاهای آموزش و پرورش و نیروی انسانی مورد نیاز را در دو قالب برنامه ریزی براساس جدول زمان بندی شده و دیگری در قالب نیازهای منطقه ای نام برد و اظهار کرد: در زمینه مدارس فنی و حرفه ای و کار دانش نیز بایستی کلاسها به تجهیزات کامل مورد نیاز مجهز باشد که در این باره نیز با کمبود مواجهیم. 

قاسمی زاده با بیان اینکه ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروهای مورد نیاز را در این فصل در دستور کار داریم، تصریح کرد: سونامی آموزش و پرورش از فروردین ماه با موضوع اسکان میهمانان نوروزی آغاز و با برگزاری امتحانات نهایی، کنکور، پروژه مهر، نقل و انتقالات ، بازنشستگان و غیره تا پایان سال ادامه می یابد. 

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: نگاه خاص، ویژه و گرانمایه به مدارس روستایی، حاشیه ای و حتی مناطق لازم التوجه شهری از جمله سیاستهای برنامه ای ما است که امسال نیز به طور جدی دنبال می شود، در ایجاد زیرساختهای آموزشی با توجه به کسری بودجه ای که آموزش و پرورش با آن مواجه است به تنهایی قادر به تامین و رفع  کمبودها نیستیم. 

قاسمی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از فروردین تا اسفند ۹۶ هیچ مبلغی برای هزینه کرد اداری از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در اختیار ما قرار نگرفت، افزود: نخستین دریافتی ما از سازمان منطقه آزاد اروند در پنجم فروردین ماه سال جاری بود. 

وی، کسب رتبه نخست استان در حوزه عملکردی مدارس راه دور، غیر دولتی و هیات امنایی آبادان را یادآور شد و اظهار کرد: در حال تدوین برنامه ها و سیاستهای سال تحصیلی ۹۷-۹۸ هستیم  که این سیاستها در دو قالب سیاستهای اصلی ابلاغی از وزارتخانه به اداره کل و از آنجا به شهرستان و دیگر سیاستهایی برنامه ریزی شده متناسب با شرایط و مسائل روز تعریف و اجرا می شود. 

وی تصریح کرد: در جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت درخواست پیش بینی ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار را از سوی منطقه آزاد اروند ارائه کرده ایم که در صورت تحقق ۴۰ درصد آن به اروندکنار تعلق می گیرد. 

رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در خصوص اقدامات انجام شده در نوروز امسال به جهت اسکان مسافران نوروزی گفت: امسال ۱۴۱ هزار و ۴۷۴ نفر شب در ۱۰۲ مدرسه با یک هزار و ۱۳ کلاس درس اسکان یافتند که برای خدمات رسانی بهینه به آنان ۴۸ نیروی ستادی این اداره با همراهی مدیران و سرایداران مدارس یاد شده در این امر مشارکت داشتند. 

قاسمی زاده با تاکید بر کمبود ۴۹۵ معلم در پایه های مختلف تحصیلی در آبادان، تصریح کرد: از ۳۶۲ معلم مورد نیاز در سال تحصیلی گذشته (۹۵-۹۶) ۲۸۷ نفرشان تامین شد. 

وی در بخش دیگری از سخنان در واکنش به گفتار برخی ها در محافل گوناگون مبنی بر سوء مدیریتش گفت: در شهرستان آبادان سه هزار و ۵۰۰ نیروی فرهنگی در ۴۰۰ مدرسه  به ۵۶ هزار دانش آموز پایه های مختلف آموزش می دهند که به رغم تمامی کمبودها و مشکلات فرارویشان شرافتمندانه پای کار ایستادند و هیچ اعتراض تجمعی نداشتند که این قابل تقدیر است، آیا از منظر کسانی که بنده را فردی دارای سوء مدیریت می خوانند انجام هماهنگی های گسترده  میان بخشی که مانع از بروز اعتراضات دسته جمعی فرهنگیان که به وفور در سایر شهرها دیده ایم، شده، سوء مدیریت است؟ بد نیست قدری انصاف در بیان گفتارها داشته باشیم. 

قاسمی زاده در پایان ضمن قدردانی فراوان از همراهی جدی برخی خبرنگاران با اداره آموزش و پرورش آبادان افزود: بر اساسا برنامه ریزی انجام شده چهارم اردیبهشت ماه امسال جشنواره خیرین مدرسه ساز در محل تالار معلم آبادان برگزار می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار