کد خبر: ۳۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خبر داد؛
مشهد- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری در خراسان رضوی آغاز می شود.

به گزارش آرانیوز، علی رسولیان ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده  از ۱۵ اردیبهشت ماه خرید محصولات کشاورزی آغاز  و تا اواخر شهریور ماه ادامه می یابد که  قیمت پایه خرید تضمینی برای گندم ۱۳۰۰ تومان، جو  هزار و ۳۰ تومان و کلزا دو هزار و ۷۸۳ تومان تعیین شده  است .

وی افزود:خشکسالی باعث شده تولید و برداشت گندم دیم در خراسان رضوی به صفر برسد و برای سال زراعی جدید پیش بینی تولید ۵۰۰ هزار تن گندم،۳۰۰ هزار تن جو و هشت هزارتن کلزا را داریم .

رسولیان گفت: برای تولید محصول با کیفیت و ارتقا تولید در سال جاری، در ۶۴ هزار و ۸۰۰  هکتار مبارزه با شته و ۵۲ هزار هکتار مبارزه با سن و ۹۲ هزار و ۷۰۰ هکتار مبارزه با علف های هرز انجام شده است.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: با برنامه ریزی های انجام شده خرید محصولات استراتژیک از طریق سامانه و فقط از تولید کنندگان و کشاورزان  انجام می شود.

رسولیان ادامه داد: ۵۷ مرکز خرید ازجمله سیلوهای دولتی و خصوصی و ۲۵ انبار کارخانجات آرد و مراکز تعاون روستایی فعال شده و تلاش بر آن است که فاصله مراکز خرید کم باشد و روند خرید تسهیل شده است.   

وی تصریح کرد: با خریدهای امسال برای بیش از یک سال مصرف استان ذخیره گندم خواهیم داشت. بحث جدی امسال نظارت بر خرید گندم به صورت مستقیم از کشاورز و نیز بهبود و ارتقا نحوه نگهداری آن به منظور حفظ کیفیت مطلوب محصول است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار