کد خبر: ۳۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی:
بیرجند- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره تئاتر خراسان‌جنوبی گفت: دوازدهمین جشنواره تئاتر استان شهریور ماه به میزبانی قاین برگزار می‌شود.

به گزارش آرانیوز، احمد محبی اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان‌جنوبی، شهریور ماه ۹۷ به میزبانی شهرستان قاین برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این جشنواره با هدف اعتلای تئاتر و در راستای گسترش این هنر انسان‌ساز در خراسان‌جنوبی و به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی تولیدات نمایشی برگزار می‌شود.

محبی با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره تئاتر خراسان‌جنوبی، ادامه داد: تنها گروه‌های تئاتری که در فاصله زمانی شهریور۹۶ تا شهریورماه ۹۷ حداقل پنج اجرای عمومی داشته باشند، می‌توانند متقاضی شرکت در جشنواره باشند.

وی با اشاره به در اولویت بودن آثاری که در بستر داستانی خود از موضوعات بومی، تاریخی، سیاسی، شعار سال و آداب و روسوم استان بهره برده‌اند، بیان کرد: نمایش‌های ارائه شده نباید قبلاً توسطه کارگردان یا بازیگران درهیچکدام ازجشنواره‌های دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرده باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین طرح‌های نمایشی ومتون نمایش‌نامه نویسان بومی استان دراولویت انتخاب دبیرخانه جشنواره خواهند بود.

محبی ادامه داد: در این جشنواره آثار قدیم و جدید نمایش نویسان مطرح کشور تنها در صورت ارائه طرح اجرایی خلاقانه و نو در برخورد با اثر و به تشخیص دبیرخانه جشنواره مورد قبول قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام و تکمیل فرم شرکت در نمایش‌نامه حداکثر تا اول مرداد ۹۷ است، گفت: دهه دوم شهریور ماه زمان برگزاری این جشنواره خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: از هر کدام از نمایش‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره خراسان‌جنوبی مبلغ هفت میلیون و ۵۰۰هزار ریال حمایت مالی صورت می‌گیرد.

نظرشما
پربازدیدها