کد خبر: ۳۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
خضری در صحن مجلس:
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: رقم عوارض خروج از مرزهای زمینی کشور برای کولبران قابل پرداخت نیست.

به گزارش آرانیوز، در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر با استناد به اصول ۳، ۲۹ و ۴۳ قانون اساسی خطاب به رئیس جمهور اظهارداشت: بیش از ۱۰۰ ماه است که معابر کولبری بسته شده و ۷۵ هزار کولبر زحمتکش بیکار شده اند.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون کسبه و اصناف بیکار شده اند، اظهار داشت: رئیس جمهور سال ۹۷ را با شعار ایجاد اشتغال برای ۷۵۰ تا ۹۵۰ هزار نفر آغاز کرده است، اما با توجه به مشکل معابر مرزی بعید به نظر می رسد این شعار محقق شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امنیت مرزی کشور در گرو معیشت کولبران است، درحالی که دولت نمی تواند برای مرزنشینان ایجاد شغل کند، با بی تدبیری و ناامیدی اشتغال مرزنشینان را از بین نبرد.

خضری ضمن درخواست از علی مطهری نایب رئیس مجلس برای پیگیری وضعیت مرزنشینان گفت: انتظار داریم که هیات رئیسه این موضوع را پیگیری کند تا شغل مرزنشینان نابود نشود.

خضری با اشاره به مصوبه پایان سال ۹۶ اظهار داشت: مصوبه غیرکارشناسی دولت در پایان سال گذشته برای افزایش عوارض خروج از کشور باعث بیکاری ۷۵ هزار کولبر در مرزهای مختلف کشور شده است.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: رقم عوارض خروج از مرزهای زمینی کشور برای کولبران قابل پرداخت نیست، انتظار داریم دولت این عوارض را مانند سال ۹۶ و سنوات گذشته در نظر بگیرد.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: از دولت می خواهیم که درخصوص بسته شدن معابر کولبری و عوارض خروج از مرزهای زمینی منطقه این نماینده توضیح دهد و از طریق هیات رئیسه موضوع را دنبال می کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار