کد خبر: ۳۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
رئیس کل گمرک با اعلام اینکه در تلاشیم زمان ترخیص کالا کمتر از شش ساعت باشد، گفت:کاهش شدید بروکراسی، از نتایج مثبت سامانه جامع گمرکی است.
به گزارش آرانیوز، فرد عسگری رئیس کل گمرک در برنامه تیتر امشب گفت: با در اختیار داشتن آمار دقیق از میزان واردات و صادرات، می توان برای نیازهای آینده برنامه ریزی کرد.

رئیس کل گمرک گفت: تمامی کالاهای خروجی از گمرکات شناسنامه دار هستند و اطلاعات کالاهای ترخیص شده از گمرک در سامانه جامع گمرکی ثبت و جزئی ترین اطلاعات این کالاها از طریق سامانه های گمرک قابل رهگیری است.

فرد عسگری با اشاره به اینکه بانک اطلاعاتی گمرک خیلی غنی شده است و حتی اطلاعات انبارها را دارد، گفت: با هوشمندسازی ورود اطلاعات امکان رهگیری تخلفات و قاچاق گمرکی هم آسان‌تر شده است.

وی افزود: از طریق همین اطلاعات ما در سال گذشته، میزان زیادی مواد مخدر در گمرک کشف کردیم.

 رئیس‌کل گمرک گفت: امروز با سامانه جامع گمرکی شاهد هستیم که اطلاعات کالاهای ترخیص شده در بانک اطلاعاتی گمرک به‌روز و به لحظه موجود است و به صورت آنلاین در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد. 

رئیس کل گمرک ایران گفت: از زمان اجرای سامانه جامع گمرکی امکان رهگیری تمامی کالاها از گمرک فراهم شده است.

وی ادامه داد: پروانه به شکل الکترونیکی صادر می‌شود، ضمن اینکه امکان استعلام الکترونیکی پروانه‌ها در هر زمان و مکانی از طریق سامانه جامع گمرکی فراهم است. 

فرد عسگری افزود: اگر اظهارکننده اقدام به اظهار خلاف واقع نماید در صورت مغایرت در سیستم، به صورت خود کار اعلام می‌شود.

عسگری ایجاد تسهیلات برای خروج کالای صادراتی در کوتاه ترین زمان را از دیگر برنامه های گمرک عنوان کرد و گفت: در تلاشیم زمان ترخیص کالا کمتر از شش ساعت باشد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به طرح ورود موقت مواد اولیه واحد های تولیدی گفت: ترانزیت مواد اولیه واحدهای تولیدی از گمرکات مبدأ تا مقصد و انبارهای اختصاصی واحدهای تولیدی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

رئیس‌کل گمرک ایران با اشاره به ارائه تسهیلات به واحد های بزرگ تولیدی در گمرک هم گفت: ترخیص کالاهای واحدهای تولیدی که مشکل نقدینگی دارند، به صورت "ترخیص نسیه" انجام‌ می پذیرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار