کد خبر: ۳۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش درصدد بهتر شدن وضعیت بیمه فرهنگیان است، رقم بدهی این وزارتخانه به بیمه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش آرانیوز، علی الهیار ترکمن در پاسخ به این سوال که قرارداد آموزش و پرورش با شرکت‌های بیمه‌ای سود هنگفتی برای آنها به ارمغان دارد چرا که وزارتخانه از آنها امتیازات بیشتری برای فرهنگیان درخواست نمی‌کند، گفت: تمام شرکت‌های بیمه‌ای زیرنظر قوانین و مقررات بیمه مرکزی فعالیت می‌کنند و بیمه مرکزی نیز برای انجام برخی خدمات بیمه‌ای تعرفه‌های مشخصی وضع کرده‌اند.

وی افزود: از آنجا که آموزش و پرورش اعتبارات رفاهی ندارد نمی‌تواند براساس تعرفه‌ها با شرکت‌های بیمه‌ای قرارداد ببندد تا مبلغی را به عنوان تخفیف و یا سود مشارکت از آنها دریافت کند؛ البته ما برنامه‌ای درخصوص هماهنگی با بیمه مرکزی داریم تا صرفا بابت بیمه فرهنگیان تعرفه خاص پیش‌بینی شود.

الهیار ترکمن در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش و پروش بدهی چندانی به شرکت‌های بیمه‌ای ندارد؛ این وزارتخانه فقط به بیمه تکمیلی درمانی مبلغی کمتر از 200 میلیارد تومان بدهکار است که می‌تواند از محل اعتبارات سالانه این مبلغ را پرداخت کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پایان با بیان اینکه شرکت بیمه‌ای طرف قرارداد با وزارت آموزش و پرورش بیمه آتیه‌سازان حافظ است، افزود: آموزش و پرورش درصدد بهتر شدن وضعیت بیمه فرهنگیان است به همین دلیل برنامه‌ای برای تغییر شکل این بیمه دارد تا بتواند رضایت فرهنگیان را جلب کند این وضعیت قطعا در سال 97 بهتر می‌شود.

انتهای  پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار