کد خبر: ۳۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
استاندار بوشهر:
بوشهر - استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توسعه اشتغال در سطح استان گفت: نرخ بیکاری در زمستان سال گذشته در سطح کشور ۱۲.۱ درصد بود که در استان بوشهر ۱۱.۲ درصد اعلام شد
به گزارش آرانیوز، عبدالکریم گراوند صبح دوشنبه در کمیته فنی اشتغال روستایی استان بوشهر اظهار داشت: توسعه اشتغال در روستاها یک نیاز ضروری است که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستاها در این زمینه اقدام شود.

وی خواستار شناسایی قابلیت‌های اشتغال در مناطق روستایی و عشایری شد و تصریح کرد: یکی از اولویت‌های مهم استان بوشهر در سال جاری توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری است.

استاندار بوشهر خواستار همکاری بانک‌ها برای توسعه کارآفرینی شد و بیان کرد: مشارکت بیشتر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی می‌تواند زمینه ساز توسعه اشتغال باشد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها تاکنون به خوبی در زمینه توسعه اشتغال همکاری نداشته‌اند، افزود: نظام بانکی حساسیت بیشتری در گره‌گشایی مشکلات در اشتغال پایدار روستایی و عشایری نشان دهد.

گراوند با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال باید منجر به ایجاد شغل شود، اضافه کرد: موانع پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری باید شناسایی شود و برای رفع آن اقدام کنیم.

وی با تاکید بر رصد پروژه‌های اشتغال‌زایی در شهرستان‌ها توسط فرمانداران، بیان کرد: مراحل تشکیل کانون توسعه اشتغال در استان طی شده است تا در راستای توسعه اشتغال فعالیت کند.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های بالای مناطق روستایی استان بوشهر گفت: ایجاد نمایشگاه محصولات تولیدی استان بوشهر و راه‌اندازی استارت آپ‌ها به منظور کاهش فاصله تولید تا مصرف باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به کاهش نیم‌درصدی نرخ بیکاری در زمستان سال گذشته، ادامه داد: نرخ بیکاری در زمستان سال گذشته در سطح کشور ۱۲.۱ درصد بود که در استان بوشهر ۱۱.۲ درصد اعلام شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار