کد خبر: ۳۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی:
بیرجند- مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بارندگی های ۷۲ ساعت اخیر به پنج رشته قنات استان خسارت ۲۰ درصدی وارد کرده است.

به گزارش آرانیوز، ابوالحسن میرجلیلی بیان کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان هایی مانند بیرجند، طبس، فردوس، درمیان  و قاین بیشترین آبگرفتگی معابر را داشته ایم.

وی بیان کرد: علی رغم اینکه میزان بارندگی در برخی از شهرستان ها به ۵۰ میلی متر رسیده بود، خسارات زیادی به استان وارد نشده است.

میرجلیلی با بیان اینکه به دنبال این بارش ها، ۱۲ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شد، اظهار کرد: تخریب ایل راه ها و آب شستگی شانه های جاده های روستایی از دیگر خسارت های باران بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین به پنج رشته قنات به میزان ۲۰ درصد خسارت وارد شده که برای مرمت و احیای آن برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تلفات جانی نداشته ایم، بیان کرد: ۷۱ تیم بالغ بر ۵۴ نفر از هم وطنان که در خراسان جنوبی گرفتار سیلاب شده بودند، را نجات دادند.

آماده باش ۹۰ تیم امدادی

میرجلیلی اظهار کرد: با دستور استاندار خراسان جنوبی و با توجه به اوج بارش ها در روزهای  دوشنبه و سه شنبه، ۹۰ تیم برای امدادرسانی آماده هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها و آبگرفتگی معابر، از رانندگان خواستاریم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی با بیان اینکه همچنین از دامداران خواستاریم از اتراق و چرای دام در مسیر رودخانه ها خودداری کنند، گفت: همچنین از رانندگان خواستاریم در طول مسیر جاده ها نکات ایمنی راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار