کد خبر: ۳۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
مدیر کل ثبت احوال اصفهان:
اصفهان - مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: آمار ازدواج در استان اصفهان طی ۵ سال گذشته از ۴۶ هزار و ۹۵۰ به ۳۷ هزار و ۶۲۸ مورد رسیده است.

به گزارش آرانیوز، حسین غفرانی  در خصوص روند ازدواج و طلاق در استان اصفهان طی سال های اخیر، اظهار داشت: بر اساس آمار ثبت شده در سازمان ثبت احوال استان اصفهان در سال ۹۱، ۴۶ هزار و ۹۵۰ ازدواج ثبت شده است و در سال ۹۲ این رقم به ۴۳ هزار و ۶۱۴ مورد رسیده است.

وی بیان داشت: در سال ۹۳ آمار ازدواج به ۳۹ هزار و ۱۴۶ مورد می رسید و سال ۹۴ این رقم به ۳۷ هزار و ۴۷۱ مورد رسید و سال ۹۵، ۳۷ هزار و ۶۲۸ مورد ازدواج ثبت شد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه آمار طلاق طی پنج سال گذشته از ۹ هزار و ۱۱ هزار مورد در سطح استان اصفهان رسیده است، تصریح کرد: در سال ۹۱، ۹ هزار و ۳۹۹ طلاق، در سال ۹۲، هشت هزار و ۱۴۷ مورد طلاق، در سال ۹۳، ۹ هزار و پنج مورد، سال ۹۴، ۹ هزار و ۹۳۸ و سال ۹۵، ۱۱ هزار و ۶۱ مورد طلاق در استان اصفهان ثبت شده است.

وی بیان داشت: میزان عمومی طلاق در سال های ۹۱ تا ۹۵، در تمامی استان های کشور با افزایش مداومی مواجه بوده است و با توجه به اینکه تعداد خانواده های تشکیل شده افزایش یافته، به تبع آن تعداد خانواده های در معرض طلاق نیز افزایش یافته است از این رو بخشی از رشد میزان عمومی طلاق را باید طبیعی دانست.

۶۴ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی مشترک رخ می‌دهد

وی بیان داشت: روند صعودی تعداد طلاق های ثبت شده در سال های اولیه زندگی، قابل توجه است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان اعلام کرد: آمارها نشان می‌دهد ۶۴ درصد طلاق ها در پنج سال ابتدای زندگی مشترک زوجین رخ می دهد و بیشترین درصد طلاق ها در فاصله یک تا دو سال بعد از زندگی مشترک صورت می گیرد که معادل ۱۰ درصد است.

میانگین سنی زوجین در طلاق افزایش یافته است

وی میانگین اختلاف سن زوجین در طلاق های ثبت شده اصفهان را ۵.۶ درصد دانست و گفت: نسبت ازدواج به طلاق در استان ۳.۳۹ درصد است که نشان می‌دهد در برابر هر یک طلاق ۳.۴ ازدواج ثبت شده است که گاهی این ترکیب متغیر می شود.

غفرانی افزود: میانگین سنی مردان در زمان طلاق ۳۶.۹ درصد و زنان ۳۱.۹۷ سال است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: میانگین طول مدت ازدواج در طلاق‌های ثبت شده ۹.۴۴ سال است، این در حالیست که این عدد در سال گذشته ۹.۲۰ سال بوده و افزایش یافته است.

مدیر کل ثبت احوال اصفهان در این ارتباط که فکر می کنید تا چه اندازه افزایش سقف وام ازدواج در روند افزایش ازدواج نقش داشته است، اضافه کرد: وام های ازدواج حکم دو دکمه از یک پیراهن را دارد که بگوییم این دو دکمه را بگیرید و بروید یک پیراهن برای خودتان بدوزید و اگر امروز ما شاهد کاهش آمار شدید ازدواج و روند افزایشی طلاق هستیم عوامل بسیاری نقش دارند که در کمیته های مختلف در حال بررسی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار