کد خبر: ۳۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰
گمرک ایران و وزارت دارایی، همچنان بر سر گزینه مورد نظر استاندار بوشهر مخالفت می‌ورزند و معتقدند که در استان بوشهر فردی که بتواند این مسئولیت مهم را عهده‌دار شود، وجود ندارد.
به گزارش آرانیوز، در حالی که استاندار بوشهر فردی غیربومی و از غرب کشور چند صباحی در این استان مشغول خدمت به مردم است اما دیدگاه مدیریتی مناسب وی سبب شده که شاهد حضور مدیرانی جوان از فرزندان این استان بر راس دستگاه‌های اجرایی باشیم.

 اگرچه در هیچ جای  قانون، استفاده از نیروهای غیربومی برای مدیریت در یک استان منع نشده و در همین استان بوشهر شاهد حضور افرادی غیربومی بسیار دلسوز، متعهد و متخصص در سطح مدیریت کلان دستگاه‌های اجرایی بوده ایم که به بهترین شکل ممکن از منافع این استان در سطوح منطقه‌ای و ملی دفاع کرده‌اند اما از این حیث که یک نیروی بومی با اشرافیت کامل‌تری از فضای استان قادر به شنیدن و پیگیری مطالبات مردم است، موضوع افراد بومی در این عرصه نمود بیشتری به خود می‌گیرد.

یکی از دستگاه‌هایی که این هفته موضوع و سوژه رسانه‌ها شد و خبرگزاری فارس در استان بوشهر نیز به عنوان اولین رسانه به آن ورود کرد، عدم تعیین تکلیف برای انتصاب مدیر برای گمرک بوشهر با وجود گذشت قریب به هشت ماه است.

گراوند که طی مدت حضور در استان بوشهر به عنوان معاون سیاسی و امنیتی استانداری و سپس استاندار بوشهر اشرافیت کاملی بر این استان دارد با درک تاثیرگذاری فراوان گمرکات استان بوشهر در عرصه اقتصاد ملی، نگاه خاصی به استفاده از نیروهای توانمند استان بوشهر برای مدیریت در این بخش دارد.

 این در حالی است که گمرک ایران و وزارت دارایی، همچنان بر سر گزینه مورد نظر استاندار بوشهر مخالفت می‌ورزند و معتقدند که در استان بوشهر فردی که بتواند این مسئولیت مهم را عهده‌دار شود، وجود ندارد.

با توجه به نوع عملکرد استاندار بوشهر که به نظر می‌رسد در انتصابات تابع نظر هیچ تشکیلاتی نیست و صرفا منافع استان و هم‌راستا با دولت‌بودن را می‌بیند، ضروری است گمرک ایران و در راس آن وزیر اقتصاد به نظر نماینده ارشد دولت در استان بوشهر احترام گذاشته و اجازه دهند تا یک بوشهری برای بوشهر دل بسوزاند.

البته رفتار بدور از شان یک وزیر دولت تدبیر در این انتصاب با آن رفتار قلدرمابانه را به پای بوشهرستیزی وی می‌گذاریم و معتقدیم که اگر در یک استان با تعامل مثبت بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استاندار، گزینه‌ای برای تصدی یک سمت معرفی می‌شود نباید با لج‌بازی در آن وزارت‌خانه استانی را معطل کرد.

وقتی به گفته مسئولان، 53 درصد جابجایی کالا در کشور از بنادر استان بوشهر، 33 درصد در بنادر هرمزگان و 14 درصد در بنادر خوزستان  انجام می‌شود، این آمار به تنهایی نشان می‌دهد که به چه میزان بنادر بوشهر از اهمیت خاصی برای کشور برخوردار است.

ضروری است تا فرصت مهیاست یک فرد بومی متخصص، با تجربه و متعهد از استان بوشهر که دارای کارنامه‌ای موفق در عرصه مدیریت است برای قرارگرفتن بر ریاست گمرکات بوشهر انتخاب شود تا ضمن پایان دادن به دغدغه‌های مردم و بازرگانان، زمینه توسعه استان و کشور نیز فراهم شود.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار