کد خبر: ۳۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲
عضو فراکسیون زنان با اشاره به لزوم به‌کارگیری زنان در مناصب اجرایی کشور، از تهیه طرحی در فراکسیون زنان با هدف ارتقاء حضور زنان در حوزه‌های مدیریتی خبر داد.
به گزارش آرانیوز، سیده فاطمه حسینی با اشاره به لزوم به‌کارگیری زنان در مناصب اجرایی، گفت: فراکسیون زنان تحقیقات بسیاری در زمینه تاثیر حضور زنان در مسائل اجتماعی، اقتصادی و... انجام داده است و قصد دارد این بررسی‌ها را در قالب طرحی تهیه کرده و به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: فراکسیون زنان برای ارتقاء حضور زنان در حوزه‌های مدیریتی درصدد تهیه طرحی است که امیدوارم این طرح کمک شایانی برای به‌کارگیری بیشتر زنان در مناصب اجرایی و پست‌های مدیریتی در کشور باشد؛ به زودی خبرهای خوبی در این زمینه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی برای حضور زنان در پست‌های مدیریتی، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی برای این حضور باید از سنین پایین به وجود آید؛ متاسفانه کتب درسی نتوانستند در این زمینه موثر واقع شوند و آموزش و پرورش تاکنون رویکرد صحیحی نسبت به فرهنگ‌سازی حضور زنان در جامعه و پست‌های مدیریتی نداشته است.

حسینی با بیان اینکه در صورتی که این روند ادامه داشته باشد نمی‌توان انتظاری برای بهبود وضعیت حال حاضر داشت، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش می‌تواند با معرفی زنان موفق، الگوهای مناسبی برای دختران و پسران در این زمینه باشد؛ برای دختران به منظور الگو گرفتن از این داستان‌ها و برای پسران به منظور فرا گرفتن نحوه برخورد با زنان در پست‌های مدیریتی در آینده.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تاکید کرد: صداوسیما نیز می‌تواند در این زمینه تاثیرات مثبتی داشته باشد؛ در صورتی که در سریال‌ها توانایی و نقش زن موفق در جامعه به نمایش گذاشته شود می‌توان فرهنگ‌سازی لازم را انجام داد.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان افزود: باید خلاءهای موجود اصلاح شود تا با به نمایش گذاشتن زنان موفق کلیشه‌های فرهنگی اصلاح شود و زنان را نیروی کار ارزان ندانند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار