کد خبر: ۳۵۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات قیمت ارز در روزهای اخیر گفت: قیمت‌گذاری که انجام شد به‌نوعی مجلس را دور زدند چراکه در بودجه سال 97 قیمت دلار 3 هزار و 700 تومان تعیین بود اما در روزهای اخیر به‌راحتی قیمت ارز را افزایش دادند.
به گزارش آرانیوز، قلی‌ الله‌قلی‌زاده با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به‌عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به تجربیات چند سال گذشته این نگرانی وجود دارد که خواسته‌های مقام معظم رهبری نظیر چند سال گذشته نادیده گرفته شود.  
 
وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری یک موضوعی را هرساله با عبارت‌ها و جملات مختلف بیان می‌کنند به خاطر اهمیت موضوع بوده تا تنگناهای اقتصادی رفع شود. 
 
نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حمایت از کالای ایرانی و تولیدات ایرانی یعنی همان اقتصاد مقاومتی، اگر قرار است کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای و فشارهای خارجی نجات پیدا کند چاره‌ای جز تکیه‌بر اقتصاد مقاومتی و عمل به چارچوب‌های معرفی‌ شده نداریم. 
 
وی ادامه داد: همه این حرف‌ها باید از شعار به استراتژی تبدیل‌شده و عملیاتی شود و لازمه این امر عزم ملی است، حاکمیت یا دولت به‌ تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند. 
 
الله‌قلی‌زاده با بیان اینکه البته در این مسیر اگر تولیدکنندگان و صاحبان صنایع به‌ صورت جدی وارد نشده و همراه نشوند، به نتیجه مناسبی نخواهیم رسید،اظهار کرد: البته اینکه می‌گوییم باید از کالای ایرانی حمایت کنیم، صحیح است اما با چه هزینه و قیمتی؟ چقدر به بهانه حمایت از کالای ایرانی باید به مردم فشار بیاوریم. 
 
وی اضافه کرد: تا کی به این بهانه دولت باید درآمد خود را با بالا بردن عوارض گمرکی و ورودی افزایش دهد، متأسفانه این موضوع به‌وسیله‌ای درآمدی تبدیل‌شده است. 
 
نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این اقدامات متأسفانه فرصت و شرایط امنی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد می‌کنیم تا به‌راحتی تولیدات بی‌کیفیت خود را به بالاترین قیمت قالب کنند. 
 
وی ادامه داد: تا چه زمانی از خودروهای تولید داخلی حمایت خواهیم کرد؟ به چه قیمت؟اینکه مقام معظم رهبری فرمودند حمایت از تولیدات و کالای ایرانی به معنی این نیست که با هر کیفیتی که محصولی تولید می‌شود، باید مردم استفاده کنند. 
 
الله‌قلی‌زاده تأکید کرد: هرچند غیرت و تعصب مردم ایرانی ایجاب می‌کند از کالای ایرانی استفاده کنیم اما وقتی به تولیدکننده با 18 درصد و بعضاً بیشتر سرمایه در گردش می‌دهیم چه انتظاری داریم که قیمت نهایی محصول کاهش پیدا کند، قطعاً افزایش خواهد داشت. 
 
وی در ادامه با اشاره به نوسانات قیمت ارز در روزهای اخیر گفت: قیمت‌گذاری که انجام شد، به‌نوعی مجلس را دور زدند چراکه در بودجه سال 97 قیمت دلار 3 هزار و 700 تومان تعیین شده اما در روزهای اخیر به‌راحتی  قیمت ارز را افزایش دادند. 
 
نماینده مردم کلیبر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز اگر کسی بخواهد دلار 4 هزار و 200 تومانی بخرد نمی‌تواند، دیروز شاهد بودم افرادی را که 5هزار و 800 تومان خریدند، به این نحو نمی‌توان کشور را اداره کرد. 
 
وی اضافه کرد: به‌راحتی دروغ می‌گوییم و یکدیگر را دور می‌زنیم، هماهنگی  وجود ندارد، متأسفانه تصمیم‌های دولت کاملاً جزیره‌ای بوده و اقدامات انجام شد در مسیر یک هدف نیست. 

ابعاد تازه از تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان/ 15 هزار میلیارد تومان کجاست؟ 

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به گزارش قرائت شده کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در مجلس، از تخلف 15 هزار میلیارد تومانی در این صندوق خبر داد. 

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در خصوص «میزان تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان»، اظهار داشت: در گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، در چند ردیف تخلفات اعلام شد. 

وی ادامه داد: عدد مجموع تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان 15 هزار میلیارد تومان است. 

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه این میزان تخلف عددی است که ما در تحقیق و تفحص به آن رسیده‌ایم، افزود: ممکن است قوه قضائیه وقتی به این پرونده ورود پیدا کرده و افراد را احضار کند، به عدد بیشتری برسد. 

کوچکی نژاد با بیان اینکه 2، 3 شرکت در صندوق ذخیره فرهنگیان را حسابرسی کرده‌ایم، تصریح کرد: شاید صندوق ذخیره فرهنگیان نزدیک به 50 شرکت مختلف داشته باشد و احتمال دارد، تخلفات بیشتری صورت گرفته باشد که رسیدگی به این موضوع کار مجلس نبوده، بلکه بر عهده قوه قضائیه است.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار