کد خبر: ۳۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸

به گزارش اختصاصی آرانیوز (حوزه خوزستان)، این همایش که به همت سازمان بسیج کارگری سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ودر محل سالن اجتماعات شهدای لوله سازی اهواز برگزار گردیدفرهاداسکندری معاونت فنی ومهندسی نیروگاه رامین با ارائه گزارشی از دستاوردهای واقدامات نیروگاه رامین پرداخت وبه جایگاه تفکر بسیجی در بالندگی ورشد صنعت برق کشوراشاره کردند.

در ادامه این همایش مجید دالوند فرمانده حوزه کارگری بسیج شهرستان باوی و از كاركنان اين نيروگاه که از سخنرانان این همایش بوده به دستاوردهای ماحصل از حضور بسیجیان در سنگر تولید انرژی اشاره کرده ومجاهدت وتلاش بسيجیان این نیروگاه را نمونه عینی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

در پایان این همایش ضمن تقدير از اقدامات ارزشمند نيروگاه رامين در عرصه اقتصاد مقاومتي ، 6 نفر از همکاران تلاشگر و بسیجی نيروگاه نيز مورد تجليل قرار گرفتند .

با حضور اساتيد دانشگاه شهيد چمران اهواز

جلسه تخصصي كارگروه شيمي و محيط زيست نيروگاه رامين اهواز برگزار شد

جلسه كارگروه شيمي و محيط زيست نيروگاه رامين اهواز با حضور اساتيد گروه شيمي دانشگاه چمران و اعضاي كارگروه شيمي و محيط زيست نيروگاه در محل سالن كنفرانس برگزار شد. نگار حسيني زاده دبيركميته تحقيقات توليد و توسعه فناوري نيروگاه رامين اظهار داشت : در اين جلسه اولويتهاي تحقيقاتي نيروگاه در حوزه شيمي و محيط زيست و نحوه تعامل دانشگاه و نيروگاه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت . وي گفت : در بخش اول اين جلسه نحوه مقابله با مشكل افزايش كدورت و املاح رودخانه كارون در سالهاي اخير و ارائه راه حلهاي جديد و مناسب جهت حل مشكلات ناشي از آن به ويژه در بخشهاي تصفيه خانه شيميايي، بويلر كمكي مورد بررسي و در بخش دوم نيز راهكارهاي رفع چالشهاي مرتبط با تجمع پسماندهاي صنعتي خاص در نيروگاه و لزوم معدوم سازي و يا بازيافت آنها با كمترين هزينه مورد بحث و بررسي قرار گرفت .

دومین سمینار علمی-تخصصی بسیج در نیروگاه رامین برگزار شد

دومین سمینارعلمی پژوهشی بسیج بمنظور تبادل دانش وتخصص مهندسین بسیجی به سایر همکاران درمحل سالن اجتماعات نیروگاه برگزار گردید.

ابراهیم زرگران فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای نیروگاه با اشاره به حضور موفق پژوهشگران بسیجی نیروگاه در میادین علمی و تخصصی گفت: بکارگیری دانش و تجربه پژوهشگران بسیجی یکی از مهمترین راهکارهای عملی نمودن اقتصاد مقاومتی در صنایع کشور است و ما نیز براین اساس توانستیم طی سالهای اخیر شاهد دستاوردهای علمی و تخصصی متعددی توسط این بسیجیان در سطح نیروگاه رامین باشیم.

وی افزود: تشکیل کارگروههای تخصصی از اقدامات این پایگاه در این زمینه بوده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در طول سال نسبت به برگزاری کارگاهها و سمینارهای تخصصی اقدام می نماییم.

لازم بذکر است در دومین سمینار تخصصی بسیج، ایمان ایران زاده ،بابک توحیدی،سید عمار احمدی، و احمد رفیعی نیا از مهندسین نیروگاه رامین به ارائه مقالات و دستاوردهای پژوهشی خود پرداختند.

بازسازی پمپهای عمودی مرحله اول تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین

پنجمین پمپ عمودی ایستگاه پمپاژ مرحله اول تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین پس از ۱۲ سال مورد بازسازی و راه اندازی قرار گرفت.

محمد ماپار سرپرست اداره تعمیرات تاسیسات ساحلی نیروگاه رامین رامین اظهار داشت: آب به عنوان ماهیت وجودی و مهمترین و اساسی ترین نیاز ساختاری این نیروگاه بمنظور تولید بخار و چرخش پره های توربین و نهایتاً تولید انرژی برق مورد استفاده قرار می گیرد که این موضوع بر اهمیت نگهداری اصولی و بهره برداری صحیح از تجهیزات تاسیسات ساحلی نیروگاه افزوده است.

وی گفت پمپ های عمودی ایستگاه پمپاژ مرحله اول تاسیسات ساحلی وظیفه برداشت آب از رودخانه کارون و انتقال به استخرهای ته نشینی را بر عهده دارند و با توجه به عمر بالای ۳۰ سال این پمپهای روسی و کاهش توان بازدهی آنها،بازسازی و مونتاژ این تجهیزات را در دستور کار خود قرار دادیم و پس از تعمیر و بازسازی ۴ پمپ طی دوسال گذشته، پنجمین پمپ عمودی را نیز پس از ۱۲ سال خروج از مدار و عدم کارایی و با همکاری همه واحدهای نیروگاهی مورد بازسازی و مونتاژ قرار دادیم.

ماپار افزود: این اقدام نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز واحدها و افزایش ضریب پایداری نیروگاه دارد.

برگزاری کارگاه تخصصی راه اندازی واحد بخار در نیروگاه رامین

دکتر محمدحسین براتی مبارکه رئیس گروه آموزش نیروگاه با اعلام این خبر گفت: عملیات راه اندازی واحدهای بخار یکی از سخت ترین و پیچیده ترین در تمامی انواع نیروگاههای جهان بوده وآموزش متد و یافته های جدید ویادآوری ورشدتوانمندیهای همکاران بهره برداری از اهمیت والایی برخوردار است که درهمین راستا برای اولین بار دوره تخصصی"سیمولاتور گویای راه اندازی نیروگاه بخار" را با حضور 68 نفر از همکاران شاغل در اتاق فرمانهای تولید نیروگاه با تخصص وگرایشهای مکانیکی،الکتریکی وشیمی وابزار دقیقی برگزار نماییم.

وی در ادامه افزود که خوشبختانه وبه اعتماد تجارب و استعداد فنی ومهندسی درون نیروگاهی ،تدریس این دوره در همه سطوح و تخصص توسط مدرسین همکار انجام گردید.

انتخاب یکی از مدیران نیروگاه رامین اهواز به عنوان مربی تیم ملی جوانان

یکی از مدیران نیروگاه رامین اهواز بعنوان مربی تیم ملی جوانان کشور انتخاب شد.

فواد خداکرمی مدیر حراست این نیروگاه که از قهرمانان رزمی کشور نیز می باشند طی حکمی از سوی رئیس فدارسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران بعنوان مربی تیم جوانان در "سبک کیو کوشین" منصوب شد .

بهینه سازی فلومترحفاظتی خنک کاری ژنراتور واحد یک نیروگاه رامین اهواز

محمد هادی محمدیان کارشناس اندازه گیری تجهیزات ابزاردقیق نیروگاه رامین گفت : تجهیزات ابزاردقیق واحدهای تولیدی نقش مهمی در پایش ،آنالیز و اندازه گیری عملکرد سایر تجهیزات نیروگاهی دارند و ما نیز سعی نمودیم در تعمیرات اساسی واحد یک با دقت و حساسیت بالا نسبت به تعمیر و بازسازی این تجهیزات اقدام نمایم .

وی گفت : بمنظور پایداری و افزایش ضریب اطمینان تجهیزات حفاظتی ، روند استاندارد و بهینه سازی تجهیزات مربوط به حفاظت و نشاندهنده فلومتر خنک کاری ژنراتور ( HOC) اقدام به اجرای عملیات دمونتاژ ، مونتاژ، ترمینیشن ، برشکاری و جوشکاری این تجهیز نمودیم.

وی مهمترین اقدامات در این پروژه را تعویض و مونتاژ 4 عدد ترانسمیتر جدید مربوط به حفاظت و نشاندهنده اتاق فرمان و محلی ، تعویض و مونتاژ 2 عدد رکوردر روسی به دیجیتالی ، نصب 3 عدد کانورتور حفاظتی در اتاق فرمان و همچنین نصب 2 عدد کابل 14 رشته ای و ترمینشن 164 عدد سر سیم عنوان نمود.

بازدید 2500 نفر از دانش آموزان و دانشجویان استان از نیروگاه رامین در سال96

بیش از 2500 نفر از دانش آموزان و دانشجویان استان خوزستان با حضور در نیروگاه رامین با فرآیند تولید انرژی برق آشنا شدند.

سلطانعلی صحنعلی زاده مدیرروابط عمومی نیروگاه رامین با اعلام این خبر اظهار داشت : امروزه انرژی برق بعنوان یکی از حیاتی ترین نیازهای جوامع بشمار می رود که این موضوع لزوم آشنایی مردم با فرایند تولید و چالشهای آن را بیش ار پیش مشهود می کند . وی گفت : دفتر روابط عمومی نیروگاه نیز براساس رسالت ذاتی خود و طبق برنامه ریزی های سالانه شرایط بازدید دانش آموزان ، دانشجویان و سایر اقشار مختلف مردم را از تاسیسات نیروگاه را فراهم نموده تا از این طریق ضمن ارائه اطلاعات عمومی و تقویت فرهنگ مصرف بهینه انرژی، زمینه آشنایی آنان با فرایند تولید انرژی برق ، تجهیزات نیروگاهی و تکنیک های مهندسی را ایجاد نماید.

صحنعلی زاده افزود : در سال 96 نیز توانستیم بسترهای تعاملاتی مطلوبی با مراکز آموزشی فراهم نموده و میزبان بیش از 2500 نفر در قالب 53 گروه از دانش آموزان و دانشجویان استان خوزستان باشیم و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 97 نیز سعی در توسعه و ارتقاء سطح تعاملات خود با مراکز آموزشی ، سازمانها و سایر اقشار مختلف مردم بمنظور بازدید از بزرگترین نیروگاه بخاری کشور را داریم .

معاون راهبری تولیدشرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی:

نیروگاه رامین اهواز رگ حیات استان خوزستان است

مهندس پیشاهنگ معاون راهبری تولیدشرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی طی بازدیدی که از نیروگاه رامین اهواز داشتندضمن بررسی میزان آمادگی این نیروگاه و با اشاره به نقش حیاتی انرژی برق بویژه در استان خوزستان ، بر پایان تعمیرات اساسی واحد ۳۰۵ مگاواتی شماره یک نیروگاه رامین اهواز وهمچنین رفع مشکلات ومحدودیتهای دیگرواحدهاپیش از آغاز فصل گرما و پیک مصرف برق بمنظور گذر از تابستان گرم پیش رو تاکید نمود.

در ادامه این بازدید مهم وطی جلسه ای تخصصی مهندس داوود محمودی مدیرعامل نیروگاه رامین گزارشی از اقدامات و دستاوردهای این نیروگاه طی سال گذشته و روند آمادگی و تعمیرات واحدهای تولیدی ارائه داده و از تکمیل فرایند تعمیرات و آمادگی هر ۶ واحد این نیروگاه ۱۸۵۰ مگاواتی پیش از آغاز پیک مصرف انرژی برق خبر داد.

همچنين در این جلسه تخصصی سایر مدیران نیروگاه به ارائه گزارشی از اقدامات فنی و تعمیراتی در واحدهای نیروگاهی پرداختند.

معاونت راهبری تولید برق حرارتی افت کمیت و کیفیت آب رودخانه کارون و تاثیرات آن در روند تولید پایدار انرژی برق در استان پرمصرف و گرم خوزستان را از چالشهای تولید برق در این منطقه دانست و بر نظارت دقیق ، تعمیرات تخصصی و بهره برداری اصولی از واحدهای نیروگاهی تاکید نمود.

پیشاهنگ در ادامه به شرایط سخت تولید این انرژی حیاتی در استان گرم خوزستان اشاره نمود و ضمن تقدیر از تلاش همه کارکنان این مجموعه در تامین برق پایدار و خدمت رسانی به مردم ، به ابعاد مختلف نقش مهم انرژی برق در ساختار اجتماعی، اقتصادی،سیاسی، امنیتی و بهداشتی جامعه پرداخت و نیروگاه رامین را رگ حیات استان خوزستان دانست.

شایان ذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی و مجموع ظرفیت ۱۸۵۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور و تامین کننده حدود ۳۵درصد برق مورد نیاز استان خوزستان دومین استان پرمصرف انرژی برق است.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار