کد خبر: ۳۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
از ابتدای طرح نوروزی؛
سمنان - سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های سمنان با یادآوری اینکه ۵۵۰ کیلومتر مسیر تهران-مشهد از این استان می‌گذرد، گفت: ۶۰ درصد تردد خودروها از ابتدای طرح نوروزی در این محور بوده است.

به گزارش آرانیوز، احسان منصورکیایی ضمن بیان اینکه ۶۰ درصد تردد ورودی خودروها به استان سمنان از ابتدای طرح نوروزی تا ۱۳ فروردین در محور تهران-مشهد بوده است، از افزایش ۱۲ درصدی تردد در وروردیهای استان طی تعطیلات نوروز۹۷ خبر داد.

وی افزود: استان سمنان با دارابودن یکی از محورهای مهم و پرترافیک کشور افتخار میزبانی مسافران و زائرین بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الجج ۲۶ استان کشور را دارد.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های سمنان با اشاره به شرایط و موقعیت استان که در تمام طول سال از تردد بالایی در محورهای ارتباطی برون شهری برخوردار است، افزود: با شروع سفرهای نوروزی محور تهران – سمنان – مشهد از جمله محورهای پرتردد در کشور است.

منصورکیایی ضمن اشاره به انجام تدابیر لازم ب منظور فراهم کردن سفری مطلوب و ایمن برای هموطنان تصریح کرد: در محورهای مواصلاتی استان سمنان تاکنون پنجاه و چهار سیستم تردد شماری برخط نصب شده که از داده ها و اطلاعات آنها در طی سال استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه در نوروز ۹۷ بیش از یازده میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است، افزود : به استنـاد آمار و اطلاعات تردد ثبت شده توسط سامانه‌های ترددشماری برخط، در بازه زمانی مذکور میانگین نرخ تردد در بزرگراه امام رضا (ع) در طی این مدت ۷۸۵ وسیله نقلیه در ساعت بوده است. 

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های سمنان متوسط تردد ساعتی در لاین جنوبی بزرگراه امام رضا (ع) را ۸۵۵ وسیله نقلیه و متوسط تردد ساعتی در لاین شمالی بزرگراه امام رضا (ع) را نیز  ۷۱۵ وسیله نقلیه اعلام کرد و ادامه داد: طی این مدت سهم وسایل نقلیه سنگین حدود ۱۱ درصد از کل تردد استان است.

منصورکیایی در ادامه افزود: طی ایام طرح نوروزی سال جاری در۹  محور ورودی دارای سیستم های ترددشماری استان، حدودا یک میلیون و ۱۶۰ هزار تردد وسایل نقلیه ثبت شده است که در مقایسه با آمار تعداد روزهای مشابه درسال گذشته، تردد در ورودی های استان در طرح نوروزی بیش از دوازده درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: روز دوشنبه ۲۸ اسفند ماه سال ۹۶ با میانگین نرخ تردد یک هزار و ۲۰۹ وسیله نقلیه در ساعت به عنوان پرترددترین روز در ایام طرح نوروزی در بزرگراه امام رضا (ع) ثبت شده است.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های سمنان همچنین افزود: محورهای گرمسار- آرادان ، تهران- ایوانکی و دهملا- شاهرود از پرتردد ترین محورهای استان در ایام طرح نوروزی سال ۹۷ بودند.

۵۵۰ کیلومتر از مسیر یک هزار کیلومتری تهران - مشهد از استان سمنان می‌گذرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار