کد خبر: ۳۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی:
بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی گفت: راه نامناسب بین دو کشور ایران و ترکمنستان بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو را تعویق انداخته است.

به گزارش آرانیوز، محمد صمدی با بیان اینکه بیش از هشت سال از پیگیری بازگشایی بازارپه مرزی پرسه سو می گذرد و به این منظور رئیس جمهور دو کشور در ایام نوروز امسال دیدار داشته اند، اظهار کرد: در این مدت برای بازگشایی این بازارچه تلاش های زیادی شد اما همچنان به علت فراهم نبودن زیرساخت‌های توسعه‌ای همچون راه و راه‌آهن، ترکمنستان برای این بازگشایی موافقت نکرده است.

صمدی افزود: چنانچه راه مرزی خراسان شمالی با ترکمنستان در قالب پروژه ملی تعریف و این راه چهار بانده شود قطعا ارتباط بین دو کشور بیشتر خواهد شد.

وی افزود: البته سفر به ترکمنستان در سطح ملی مفید بوده چرا که قرار است ۲۸۳ زندانی ایرانی آزاد و نیز ۱۴ تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه توسعه اقتصادی منعقد شد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در ادامه افزایش روابط تجاری بین دو کشور، اخذ ویزا برای روادید تجاری و اقتصادی، مبادله دانشجو و گردشگری را از جمله اقدامات موثر این سفر برشمرد.

صمدی تصریح کرد: همچنین در جلسات و سخنرانی های متعدد پتانسیل های خراسان شمالی مطرح و علاقه مندان زیادی برای ارتباط تجاری با این استان اعلام آمادگی کردند.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی خراسان شمالی همواره برای بازگشایی بازارچه مرزی از طریق سفارت و ملاقات های مختلف پیگیر است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار