کد خبر: ۳۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
عضو انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان:
اصفهان - عضو انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان گفت: حفر چاه در شرایط کم آبی برای تامین آب شرب در شهر اصفهان سبب تخریب آثار تاریخی می شود.
به گزارش آرانیوز، مهدی بصیری اظهار داشت: حفر چاه برای تامین آب شرب اصفهان یک کار خیلی موقت و ناجور است که این مسئله سبب فرونشست زمین و تخریب آثار تاریخی در اصفهان می شود.

وی بیان داشت: نمی دانم چرا به جای این نوع اقدامات و تخریب اصفهان، کنترل دقیق روی برداشت های غیر مجاز آب انجام نمی دهند و جلوی این کار گرفته نمی شود.

عضو انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان اعلام کرد: چرا به جای حفر چاه، جلوی آبیاری ۱۶ تا ۱۸ هزار هکتار فضای سبز ذوب آهن و فولاد مبارکه گرفته نمی‌شود که نصف آب شرب مردم اصفهان را تامین می کند.

آبیاری چند درخت در بالادست مهمتر است یا تامین آب شرب مردم

وی اضافه کرد: به گونه ای در خصوص چهار محال و بختیاری صحبت می‌شود مثل اینکه با مردم اصفهان دشمن هستند یا ضد اصفهانی ها هستند در صورتی که آنها هم جزو ایران و همسایه مردم اصفهان هستند و به طور قطع وقتی بدانند وضعیت شرب مردم این استان در خطر است و آثار تاریخی آنها به خطر افتاده، از آبیاری تعدادی درخت هلو و بادام در بالادست خودداری می کنند.

بصیری اظهار داشت: اگر مقامات استانی نمی‌توانند جلوی برداشت‌های غیر مجاز در بالادست و اصفهان را بگیرند، باید دولت را متوجه سازند که از قدرت خود برای این امر استفاده و آب شرب مردم اصفهان را تامین کنند.

وی گفت: دولت باید اولویت بندی کند و بداند که آبیاری تعدادی درخت در بالادست اهمیت دارد یا نبود آب شرب برای مردم اصفهان و حفظ آثار باستانی جهانی در اصفهان اولویت دارد.

عضو انجمن خبرگان کشاورزی اصفهان اضافه کرد: با جمع آوری ۲۰ پمپ در بالادست و در استان اصفهان، جلوگیری از بندهایی که در طول مسیر زاینده رود وجود دارد و نیز خودداری از چمن کاری و آبیاری چمن‌ها، می توان بخشی از آب شرب مردم اصفهان را تامین کرد.

نظرشما
پربازدیدها