کد خبر: ۳۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی:
مدیرکل دفتر سینمای حرفه ای سازمان سینمایی سیاست ها و اولویت های این سازمان دولتی در زمینه سینماسازی و تجهیز سالن ها و ارایه خدمات به سینماداران را تشریح کرد.
به گزارش آرانیوز، محمدرضا فرجی مدیرکل دفتر سینمای حرفه ای سازمان سینمایی با اشاره به فعالیت های سازمان سینمایی در زمینه توسعه سالن های سینمایی در کشور گفت: سازمان سینمایی در سال ۹۶ با همکاری ادارات کل ارشاد استان ها روی تجهیز و راه اندازی سالن های سینمایی ادارات کل ارشاد استان ها و نهادهای دولتی تمرکز داشت که از جمله این نهادهای دولتی می توان به دانشگاه ها، شهرداری، ارشاد و یا حوزه هنری اشاره کرد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالن های زیادی در سراسر کشور دارد که راه اندازی آنها می تواند ظرفیت نمایشی خوبی ایجاد کند که با توجه به سیاست های سازمان سینمایی در ایجاد سالن در شهرستان ها بسیاری از سالن های آذربایجان غربی دوباره قابل استفاده شده است.

مدیر کل دفتر سینمای حرفه ای سازمان سینمایی بیان کرد: از دیگر سالن هایی که طی یک سال گذشته توسط سازمان سینمایی و با همکاری موسسه «سینما شهر» قابلیت اکران پیدا کرده است می توان به سینمای شهرهای نطنز و بادرود اشاره کرد. این دو شهر هر کدام یک سالن آمفی تئاتر داشتند که یکی برای شهرداری و دیگری برای ارشاد بود.

وی تاکید کرد: سازمان سینمایی در سال ۹۶، ۴۵ سینما را در سراسر کشور افتتاح کرد که از آن جمله می توان به سینما «فجر» اسلامشهر اشاره کرد. این سینما دارای یک سالن سینما بود که در سال ۹۴ تعطیل و در اسفند ماه سال ۹۶ با ۵ سالن سینما دوباره افتتاح شد، مساله جالب این است که این سینما در ۱۵ روز اول کارش پس از بازسازی و افتتاح ۱۷ هزار مخاطب به خود جذب کرد.

فرجی با اشاره به اینکه اولویت سازمان سینمایی توجه به شهرهای بدون سینما است، گفت: نباید فراموش کرد که حمایت اصلی سازمان سینمایی در زمینه تامین تجهیزات سینمایی است و سالن سازی را برعهده بخش خصوصی قرار داده و در همین راستا از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته ایم تا شهرهای فاقد سینما را معرفی کنند تا با بخش خصوصی مذاکره کنیم.

وی با توضیح اینکه در پایتخت هم مناطق بدون سینما شناسایی می شود، اضافه کرد: غرب تهران تقریبا از سالن سینما اشباع شده است و همین مساله سبب شد تا به بخش خصوصی پیشنهاد بدهیم در شرق تهران سالن سینما بسازد. البته این مساله را نیز مدنظر داریم که اگر برای بخش خصوصی مقدور باشد آنها را به اداره کل ارشاد استان هایی که نیازمند سینما هستند معرفی کنیم تا در آن مناطق نیز سینما ساخته شود.

مدیر کل دفتر سینمای حرفه ای سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش که آیا بخش خصوصی همچنان در ازای ایجاد فضای فرهنگی مانند سینما از فضای تجاری از سوی شهرداری برخوردار می شود یا خیر، بیان کرد: در برنامه توسعه سوم و چهارم این مساله مدنظر قرار گرفته بود تا بخش خصوصی در صورت ورود به حوزه سینماسازی، فضای تجاری رایگانی را از شهرداری دریافت کنند. فکر می کنم این مساله در برنامه توسعه پنجم و ششم هم مورد بررسی قرار گرفته است.

فرجی در پایان گفت: در زمینه حمایت سازمان سینمایی از سالن های سینما باید بگویم که از طریق موسسه «سینما شهر» چه در زمینه تامین لامپ و یا تعویض دستگاه های نمایش و ارتقای آنها حمایت های لازم را انجام می دهیم و سوبسیدهای قابل توجهی در اختیار سینماداران قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار