کد خبر: ۳۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:
بجنورد- مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در سند ملی توسعه راه ابریشم به‌عنوان محور اصلی قرار خواهد گرفت.

به گزارش آرانیوز، محمد سویدانلویی پیش ازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی بابیان اینکه از ظرفیت نوروز امسال برای تقویت جاده ابریشم در خراسان شمالی استفاده شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از جاده ابریشم در این استان قرار دارد از همین رو به‌منظور قرار گرفتن این محور بانام خراسان شمالی در سند ملی توسعه تلاش داریم.

سویدانلویی افزود: هم‌اکنون مسیرهای جاده ابریشم در خراسان شمالی شناسایی و اقدام به احیا و احصا ربات‌ها و کاروان‌سراهای این راه کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه جاده ابریشم یک جاذبه مهم گردشگری در خراسان شمالی بشمار می‌رود، تصریح کرد: جاده ابریشم بستری مناسب برای صادرات و واردات و نیز توسعه گردشگری است، بنابراین ضرورت دارد آیین‌ها و سنن بومی را احیا و پرورش دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری خراسان شمالی اضافه کرد: به‌منظور حفظ جاده ابریشم به نام خراسان شمالی در سند ملی، طی سه سال متوالی جشنواره ای به این نام در استان برگزارشده است.

سویدانلویی در ادامه بیان کرد: نوروز فرصتی مناسب برای نمایش و عرضه توانمندی‌های خراسان شمالی است چراکه جذب گردشگران به منافع اقتصادی استان کمک زیادی می‌کند.

وی همچنین ایجاد ساختارهای مناسب برای توسعه گردشگری، رفع چالش‌های و موانع قدیمی در حوزه صنایع‌دستی و ثبت ملی و جهانی میراث خراسان شمالی را ازجمله رویکردهای شاخص میراث فرهنگی استان برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری خراسان شمالی در ادامه گفت: آمار ورود خودروهای مسافران از ۲۷ اسفندماه سال ۹۶ تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال به ۶۹۱ هزار و ۲۶۰ خودرو رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

سویدانلویی اظهار کرد: همچنین سه میلیون و ۴۳۱هزار و ۶۲۶ نفر مسافر وارد خراسان شمالی شده‌اند که ۳۳درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: طی این مدت ۱۶۵ هزارو ۶۱۵ نفر در سطح استان اقامت داشتند که نسبت به سال گذشته ۳۴درصد رشد داشته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین در این بازده زمانی ۴۸ هزار و ۷۸۲نفر از موزه‌های خراسان شمالی بازدید داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد رشد یافته و نیز یک‌میلیون و ۵۱۳ هزار و ۸۲۹نفر از مراکز تفریحی و تاریخی بازدید کرده‌اند.

سویدانلویی گفت: در ایام نوروز امسال ۳۸۸ نفر در محورهای استان مجروح که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲درصد افزایش و نیز ۱۳ نفر در جاده‌ها فوت‌ شده‌اندکه ۶۳درصد رشد داشته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار