کد خبر: ۳۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی:
بیرجند- رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: طرح آمایش هنری خراسان‌جنوبی با هدف شناسایی، ساماندهی و آموزش هنرمندان متعهد، امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش آرانیوز، مجید کریمیان صبح شنبه در نشست خبری با اشاره برگزاری ۱۵۰ برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جشن هنر انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی به یاد شهید مرزبان و هنرمند شهید رضا حسینی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: برنامه‌های هفته انقلاب اسلامی از فردا ۱۹ فروردین ماه با دیدار هنرمندان با آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی آغاز  و تا ۲۸ فروردین ماه ادامه دارد.

کریمیان ادامه داد: دیدار با خانواده شهید حسینی،   اکران فیلم «به وقت شام» برای هنرمندان، افتتاح نمایشگاه سبک زندگی، نمایش تئاتر اجازه آقا، شب خاطره شهدای مهاجر و مدافع حرم، فراخوان سرود هفته هنر انقلاب و برگزاری نشست وحدت آزادی قدس شریف در درمیان از برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: برگزاری برنامه کودک و انقلاب اسلامی و اکران فیلم «فیلشاه»، اجرای نمایش «فریم» با موضوع زندگی شهدای مستند ساز دفاع مقدس، به مدت ۵ شب  از ۲۶ فروردین ماه در سالن گلبانگ و مراسم تقدیر از فیلم سازان و عوامل فیلم‌های تولید شده توسط هنرمندان جوان نیز در هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری همایش موسیقی انقلاب اسلامی در خراسان‌جنوبی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: در سال گذشته ۱۴- ۱۵ قطعه موسیقایی با محوریت شهدا، شهدای مدافع حرم، سبک زندگی اسلامی و سایر موضوعات ارزشی در خراسان جنوبی تولید شده است.

کریمیان اظهار کرد: حوزه هنری خراسان‌جنوبی در زمینه حمایت از هنر موسیقی انقلابی یا کل اثر موسیقایی را مورد حمایت قرار می‌دهد و یا در راستای حمایت مالی از هنرمند اجازه ضبط اثر را در استودیوی حوزه هنری به هنرمند حوزه موسیقی می دهد.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که در سال جاری با هدف شناسایی، ساماندهی و آموزش هنرمندان متعهد انجام می‌دهیم، طرح آمایش هنری خراسان جنوبی در همه حسینیه‌ها، مساجد، تکایا و سایر اماکن فرهنگی است.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگ ایرانی _ اسلامی ادامه داد: هنرمندان خط مقدم توسعه تفکر دینی هستند و هر پیامی که از کانال هنر به جامعه منتقل شود بی‌شک ماندگار خواهد بود.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مستند سازان جوان یادآور شد: این مسائل نشان دهنده جایگاه هنر در فکر و اندیشه بزرگان کشور و انقلاب اسلامی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار