کد خبر: ۳۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی:
بوشهر - مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: میزان تولید گاز در این پالایشگاه(فاز ۱۲ پارس جنوبی) در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه اول سال ۲۱ درصد افزایش یافت.

به گزارش آرانیوز، سید محمد مهدی هاشمی اظهار داشت: در راستای توسعه تولید و فرآورش گاز در پارس جنوبی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و شاهد دستیابی به موفقیت‌های خوبی هستیم.

وی با اشاره به تولید ۱۱ درصد گاز کشور در پالایشگاه نهم به عنوان بزرگترین پالایشگاه گازی خاورمیانه خاطرنشان کرد: این پالایشگاه بیش از ۱۶ درصد گاز مجتمع پارس جنوبی را تولید می‌کند.

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به تولید بیش از ۱۳ میلیارد مترمکعب گاز طی شش ماهه دوم سال ۹۶ در این پالایشگاه خاطرنشان کرد: در مجموع طی سال گذشته تولید گاز در این پالایشگاه به ۲۳.۶ میلیارد مترمکعب رسید.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ میلیارد مترمکعب گاز ازسکوهای پالایشگاه نهم و بیش از ۵.۵ میلیارد مترمکعب آن نیز از خط پنجم سراسری برداشت شده است، افزود: میزان تولید گاز در این پالایشگاه در نیمه دوم سال گذشته نسبت به نیمه اول سال ۲۱ درصد افزایش یافت.

فاز ۱۲ میدان گازی پارس جنوبی با مساحتی در حدود ۲۰۵ کیلومتر مربع در بلوک جنوب شرقی حوزه پارس جنوبی و حاشیه شرقی مرز آبی مشترک ایران و قطر قرار گرفته است.

این فاز با برخورداری از ذخایر درجا معادل ۶۰۰ میلیارد متر مکعب حدود پنج درصد از ذخایر میدان گازی پارس جنوبی را به خود اختصاص داده است.

گاز طبیعی تولیدی در این فاز با طی مسافت حدود ۱۵۰ کیلومتر از بستر دریا به پالایشگاه خشکی به منطقه تمبک واقع در ۱۵ کیلومتری شرق کنگان منتقل می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار