کد خبر: ۳۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
اعضای شورای اسلامی شهر سرابله روح الله پریزاد را که دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری بوده و متولد 1369 است به عنوان جوان ترین شهردار کشور به مسئولیت شهرداری شهر سرابله برگزیدند.
به گزارش آرانیوز، فرماندار چرداول روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه شهردار سابق و جدید شهر سرابله گفت: جوان گرایی و استفاده از نیروهای جوان و کارآمد در حوزه مدیریت از برنامه های محوری دولت تدبیر و امید است.
مراد یگانه یادآور شد: شهرداری از نهادهای مهم خدمت رسان به همه مردم است و شهرداران باید با تحرک، خلاقیت، تدبیر و جذب اعتماد و مشارکت مردمی باعث رونق و توسعه همه جانبه شهرها شوند.
وی یادآور شد: نامطلوب بودن وضعیت مالی شهرهای کوچک از معضلات شهرداری هاست، شهرداران باید با خلاقیت و ریسک پذیری و استفاده از علم روز و مشارکت آحاد مردم ایجاد منابع پایدار مالی را در سرلوحه کارهای خود برای آبادانی شهرها قرار دهند.
فرماندار چرداول تاکید کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به مناطق و شهرهای کوچک و کمتر توسعه یافته دارد و سال گذشته اعتبارات شهر سرابله بعنوان مرکز شهرستان 2،5 برابر شد و امسال نیز در حوزه اعتبارات عمرانی بصورت ویژه به عمران شهر سرابله کمک خواهیم کرد.
وی یادآور شد: در موضوع آب شرب و آبیاری کشاورزی به وضعیت بحران رسیده ایم و در کشور و همچنین شهرستان چرداول محدودیت هایی اعمال شده که درخواست صرفه جویی و مدیریت مصرف این نعمت الهی را از مردم داریم و از شهرداران می خواهیم برای آبیاری فضای سبز و سایر موارد به هیچ عنوان از آب شرب استفاده نکنند.
مدیرکل امور شهری استانداری ایلام نیز در این جلسه گفت: قانون مداری، مردم داری، ایجاد فضای نشاط و شادی و استفاده از برنامه ها و علم روز برای رسیدن شهرها به وضعیت مطلوب از برنامه های مهم و اصولی شهرداران در سال جدید باشد.
عباداله باقری افزود: سال گذشته پنج میلیارد ریال برای ایجاد سایت پسماند شهر سرابله و همچنین بیش از چهار میلیارد ریال برای توسعه دریاچه توریستی - تفریحی این شهر اختصاص و به حساب شهرداری واریز شد که تاکنون محقق نشده که از شهردار جدید و اعضای شورای شهر سرابله می خواهیم در کمترین زمان ممکن نسبت به تعیین جایگاه مناسب مکان دفع زباله (پسماند) و همچنین توسعه فضای دریاچه اقدامات در خور توجه مردم شهر سرابله انجام دهند.
وی افزود: پارسال از محل اعتبارات وزارت کشور، تملک دارایی ها، سه درصد نفت، توازن منطقه ای، ارزش افزوده و سایر منابع یک هزار و 230 میلیارد ریال به استان ایلام اختصاص یافت که سهم شهرداری های شهرستان چرداول بیش از180 میلیارد ریال بود.
باقری یادآور شد: 2 هزار تن قیر رایگان از طرف دولت به شهرداری سرابله اختصاص داده شده که امیدواریم با مدیریت، تدبیر و مشارکت عموم مردم در سال جدید تمام خیابان ها، معابر عمومی و کوچه های سطح شهر از آسفالت مناسب بهره مند شوند.
روح اله پریزاد در این آیین با حکم استاندا ایلام و با معرفی اعضای شورای اسلامی شهر سرابله و موافقت وزارت کشور بعنوان شهردار جدید سرابله معرفی و از خدمات سجاد میرزایی شهردار سابق و کمری سرپرست شهرداری تقدیر بعمل آمد.
شهر سرابله با جمعیت ثابت و متغییر 25 هزار نفر مرکز شهرستان چرداول و در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد. این شهر با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب و احاطه شده توسط کوه های لنه و چرمین و عبور جاده کربلا قابلیت توسعه و ایجاد گردشگاه مناسبی برای استان باشد ولی علیرغم توجه ویژه دولت تدبیر و امید متاسفانه از وضعیت مناسبی در زمینه مبلمان شهری برخوردار نیست و کوچه ها و خیابان های آن فرسوده و فاقد آسفالت مناسب است.

انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار