کد خبر: ۳۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: طبق آماری که اورژانس دیروز اعلام کرده در حوزه تصادفات و مجروحان ناشی از تصادفات ۶ درصد کاهش و در حوزه تلفات درمجموع ۴۵ درصد کاهش داشتیم.
به گزارش آرانیوز، علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه تعطیلات عید نوروز رو به پایان است و روزهای آخر خود را می‌گذراند در ادامه بازدیدهایی که در ایام گذشته هم از سازمان‌ها و مراکز فعال در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی داشتیم.

وی افزود: امروز هم خدمت چند مجموعه از این سازمان‌ها رسیدیم در بخش اورژانس که حوزه غذا و دارو و بهداشت و اورژانش دانشگاه علوم پزشکی که مجموعه تامین کننده سلامت در استان مرکزی و پایش سلامت در ایام تعیطلات هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: بازدیدی از مجموعه نیروی انتظامی و پلیس راه استان داشتیم که جا دارد از این افراد که در این ایام به صورت شبانه‌روزی مشغول پایش جاده‌ها، راهنمایی مسافران نوروزی و اعمال قانون بودند تشکر کنیم، طبق گزارشی که اورژانس، پلیس راه و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشتند زحمات بسیاری در این ایام توسط این افراد کشیده شده است.

کریمی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش همه این افراد که به پایش جاده‌ها و ترددهای جاده‌ای در استان و اعمال قانون در این حوزه پرداخته‌اند، شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در استان بودیم که طبق آماری که اورژانس دیروز اعلام کرده در حوزه تصادفات و مجروحان ناشی از تصادفات 6 درصد کاهش و در حوزه تلفات درمجموع 45 درصد کاهش داشتیم.

وی ادامه داد: البته دیروز تلفات بسیاری بوده اما تا قبل از دیروز تعداد تلفات استان بسیار پایین بوده است، در مجموع تلاش‌های خوبی توسط دست‌اندرکاران و کارکنان این سازمان‌ها انجام شده است، عوامل انتظامی، امنیتی و حوزه راهداری، اورژانس و مجموعه سازمان‌های گسترده‌ای که در ستاد تسهیلات نوروزی سفرهای نوروزی استان فعال بودند را شاهد بودیم که در ایام تعطیل کارکنان این سازمان‌ها درحال خدمت‌رسانی به مردم بودند و به طور قطع خدمات این عزیزان بوده که سبب رضایت مردم و کاهش تلفات و مجروحان ناشی از تصادفات شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امیدواریم که گزارش نهایی ایام نوروز تا پایان این هفته را به صورت جامع دریافت کنیم و شاهد رضایت بیشتر مردم نسبت‌ به سال‌های گذشته باشیم.

کریمی اضافه کرد: براساس گزارشی که از اداره راهداری و حمل و نقل استان ارائه شد، ما در استان 26 دوربین پایش داریم که در سطح جاده‌های بررسی میزان تخلفات و سرعت را انجام می‌دهند، 23 دوربین هم برای پایش ترافیک جاده‌ای داریم که درمجموع ظرفیت خوبی است اما به طور قطع کافی نیست براساس گزارش ارائه شده 36 دوربین جدید هوشمند در سطح جاده‌های اضافه می‌شود که به طور حتم افزایش آنها سبب کاهش سرعت متوسط خودروها در جاده‌ها شده که به طور قطع سبب کاهش تصادفات می‌شود.

وی افزود: این نشان می‌دهد که پایش مکانیزه در سطح جاده‌های ما هم می‌تواند تصادفات را کاهش دهد و هم انواع خدماتی که مسافران و خودروها می‌توانند از این سیستم و سامانه دریافت کنند افزایش می‌یابد به همین سبب به این موضوع باید توجه بیشتری شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: مجموع ترافیک عبوری استان طبق گزارش ارائه شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته و ما جزو استان‌های رده اول کشور هستیم به لحاظ حجم ترافیک عبوری و این نشان می‌دهد که کار بسیار و زحمت زیادی برای کارکنان این حوزه وجود دارد و در عین حال موقعیت ممتاز استان برای ترانزیت و عبور خودروها که بیانگر آن است که باید کار بیشتری برای بهبود و بهسازی جاده‌ها و ساماندهی تجهیزات نصب شده در سطح جاده‌ها انجام شود.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار