کد خبر: ۳۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: مراسم اعتکاف ماه رجب امسال با حضور ۲۴۷۲ نفر در ۳۳ مسجد استان کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش آرانیوز؛ مجتبی فتح‌الهی نژاد اظهار داشت: از مجموع 2472 نفر معتکف استان کرمانشاه 1893 نفر از معتکفان را خواهران تشکیل دادند و 579 نفر نیز از برادران بودند.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: از مجموع این تعداد 1095 نفر از معتکفان در شهرستان کرمانشاه حاضر بودند که 842 نفر آنها را خواهران و 253 نفر را برادران معتکف تشکیل دادند.

فتح‌الهی نژاد با بیان اینکه مراسم اعتکاف در 33 مسجد شهری و روستایی استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: مراسم اعتکاف خواهران در مساجد جامع شهرستان کرمانشاه و چهارمین شهید محراب و برداران در مسجد النبی(ص) و مسجد حاج شهباز خان برگزار شد.

وی با بیان اینکه افزود: در این مراسم معنوی اعتکاف 50 مبلغ خانم و آقا حضور داشتند و برنامه‌های محفل انس با قرآن، جشن ویژه میلاد امیرالمومنین(ع)، تلاوت قرآن توسط قاریان برجسته قرآنی و حلقه‌های معرفت و مراسم اعمال ام دادوود نیز برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف امسال مصادف با تعطیلات نوروزی و دانشگاهی بود به همین دلیل استقبال از این مراسم معنوی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه  ماه رجب آغاز فصل نیایش و مقدمه‌ای بر شعبان برای آماده‌سازی و خودسازی ماه مبارک رمضان است، بیان کرد: براساس روایات سنت پسندیده اعتکاف در ایام‌البیض ماه رجب برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای توبه و گرایش بیشتر به سوی خداوند و دوری از هرگونه معصیت است.

فتح الهی به نقش اعتکاف در اعتلای روحی جوانان اشاره کرد و افزود: مراسم اعتکاف جهت تزکیه روح و ترغیب جوانان اثرگذار و پیش درآمدی برای خودسازی و حضور معنوی جوانان در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: این مراسم از سحر روز 11 فروردین ماه مصادف با 13 رجب آغاز و تا افطار روز 13 فروردین برابر با 15 رجب در مسجدهای مشخ شده برگزار شد.

انتهای پیام/*


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار