کد خبر: ۳۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: در جریان حوادث نوروزی ۱۰ هزار و ۷۲ نفر حادثه دیدند که هلال‌احمر به آن‌ها خدمات‌رسانی کرده است.
به گزارش آرانیوز، رسول راشکی درباره وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح نوروزی یعنی 25 اسفند تا پایان روز 13 فروردین 206 حادثه در اکثر نقاط استان اتفاق افتاده است که هلال‌احمر در آن‌ها ایفای نقش امدادی داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بابیان اینکه 37 مورد از این حوادث در محورهای مواصلاتی و از نوع جاده‌ای بوده است، گفت: در جریان این حوادث 11 عملیات رهاسازی افراد گرفتار در خودرو نیز با موفقیت انجام‌شده است.

وی افزود: در جریان حوادث نوروزی 10 هزار و 72 نفر حادثه دیدند که 3582 نفر مصدوم شدند. 3546 نفر از حادثه‌دیدگان نیز در صحنه تصادف به‌صورت سرپایی درمان و 38 نفر به‌وسیله امدادگران هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

راشکی در ادامه به اسکان 1171 خانواده در چادرهای هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: مجموع افراد اسکان داده شده در این چادرها 6478 نفر شده‌اند. همچنین در جریان طرح نورزی تا پایان روز طبیعت 1881 نفر روز نجات‌گر فعالیت داشته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بابیان اینکه در نوروز امسال 40 پست ثابت و سیار هلال‌احمر در جاده‌ها و ورودی شهرها و روستاهای استان به مردم خدمات ارائه می‌کنند، ادامه داد: 462 تیم امدادی نیز در جریان این طرح در آماده‌باش کامل بودند.

18 هزار نفر به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان پیوستند

وی گفت: از ابتدای طرح راهنمای مسافران نوروزی یعنی 25 اسفندماه تا پایان روز 13 فروردین 18 هزار و 611 نفر نیز به کمپین "‌نه به تصادفات جاده‌ای‌" پیوستند.

راشکی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان بابیان اینکه امیدواریم این اقدام زمینه‌ساز فرهنگ رانندگی ایمن و بدون خطر در کشور شود، افزود: این کمپین در کاهش تصادف‌های جاده‌ای نقش مؤثری داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: در طول اجرای طرح خدمات نوروزی تا پایان روز 13 فروردین 203 هزار و 610 نفر به پست‌های ثابت راهنمای مسافرین نوروزی استان مراجعه کرده‌اند. این خدمات به‌وسیله 40 پست ثابت و سیار در جاده‌ها و ورودی شهرها و روستاهای استان ارائه‌شده است.

وی با اشاره به فعالیت هم‌زمان ایستگاه‌های سلامت در طرح خدمات نوروزی این نهاد، عنوان کرد: در جریان اجرای این طرح 11 هزار و 305 نفر به ایستگاه‌های سلامت هلال‌احمر مراجعه و به آن‌ها خدمات بهداشتی ارائه‌شده است. همچنین در این طرح 18 هزار و 508 نفر از "فضا‌های دوستدار کودک" استفاده کرده‌اند.

راشکی اضافه کرد: از ابتدای شروع طرح تا پایان روز گذشته حدود 22 هزار و 469 نفر از خیمه‌های نماز برای برپایی این فریضه استفاده کرده و 46 هزار و 859 نقشه راهنمای  بین مسافران توزیع شده است.

انتهای پیام/*


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار