کد خبر: ۳۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
هیچوقت اجازه ندهید روند افزایش سن شما را مغلوب کند و باعث شود در زندگی احساس ناتوانی کنید.
به گزارش آرانیوز، در اینجا دلایل مهمی برای کنار گذاشتن روزهایی که در خواب به سر می‌بریم آورده شده: در تحقیقی نشان داده شد که ورزش می‌تواند یکی از موثرترین راه‌ها برای مبارزه با پیری باشد.

لازم به ذکر نیست که بگوییم ورزش به کاهش وزن، خواب بهتر، ظاهر بهتر و خیلی چیزهای دیگر کمک می‌کند. یافته‌های این تحقیق و راه‌هایی برای الهام گرفتن از بهار برای تناسب اندام!

مبارزه با روند پیری با ورزش کردن

بر هیچکس پوشیده نیست که ورزش برای شما مفید است، تحقیقی جدید نشان داده که ورزش می‌تواند روند پیر شدن را آهسته‌تر نماید. در دانشگاه مک مستر کانادا، محققان دریافتند که ورزش استقامتی فرآیند پیر شدن در موش‌ها را کند می‌کند، در حالی که آن‌ها برای سریع پیر شدن طراحی شده‌اند.

پس از چند ماه ورزش روزانه‌ی پرزحمت، این موش‌ها جوان‌تر از موش‌های نرمالی که برای سریع‌تر پیر شدن طراحی نشده بودند، به‌نظر می‌رسیدند.

افزون بر این، محققان دریافتند که پیروی از برنامه‌ی ورزشی منظم، تقریبا از پیری زودرس همه اعضای بدن موش‌ها جلوگیری می‌کند؛ در بعضی از موارد، آن عضو با ورزش کردن حتی بهتر عمل می‌کرد.

به طور کلی، تحقیق نشان داد که ورزش روزانه محافظی کامل در برابر ضعف و پیری مغز و عضله‌ها محسوب می‌شود.

علاوه بر این، بعد از پنج ماه ورزش منظم و سخت، موتورخانه‌ی سلول‌ها موسوم به mitochondriaدر موش‌ها از حالت آسیب‌دیده به جوان و سالم تغییر ‌یافت. بنابراین، ورزش کردن نه تنها می‌تواند مانع از مرگ زودرس شود، بلکه می‌تواند هرگونه فرآیندی که شما را پیرتر می‌کند به تاخیر بیاندازد!

هر روز فعال‌تر باشید تا ظاهر و احساسی جوان‌تر داشته باشید.

۴ ایده برای مبارزه با پیر شدن

هنر رزمی tai chi

هنر رزمی چین باستان به قرن دوازدهم چینی بر می‌گردد و برای آموزش دفاع و ترویج سرزندگی استفاده می‌شد. حرکات آرام و مطبوع آن ترکیبی از نفس‌های عمیق و مدتیشن است که آن را به ورزشی ایمن و مناسب برای هر سنی بدل می‌کند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که tai chi سطح انرژی را افزایش داده، ایمنی بدن را بالا برده ، فشار خون را پایین می‌آورد و موجب بهبود عملکرد شناختی در فرد می‌شود.

رقص

این تمرینی سرزنده و پویاست که عضلات شکم را قوی، تعادل را افزایش، به سفت شدن اندام‌ها و تقویت روحیه کمک می‌کند. با موزیک مورد علاقه‌تان در خانه برقصید یا به کلاسی بروید و چند حرکت جدید یاد بگیرید.

پیاده‌روی در هوای آزاد

بدن ما برای حرکت آفریده شده نه برای نشستن پشت میز در تمام طول روز! فعالیت‌های بدنی ملایم اما موثر برای قلب مفید خواهد بود، به بهبود گوارش کمک می‌کند و انرژی و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

یوگا

تمرینات تنفس یکی از اجزای اصلی تمرینات یوگا می‌باشد، که نه تنها نفس و بدن را هماهنگ می‌کند، بلکه استرس را کاهش می‌دهد و آرامش درونی را پرورش می‌دهد.

یوگا همچنین ترکیبی از موقعیت‌ها و حالات مختلف بدن است که به افزایش توانایی، قدرت عضلات، انعطاف پذیری و تسکین دردهای مزمن و آرتروز کمک می‌کند. سبک‌های مختلف یوگا و بهترین نوع که مناسب شماست را تجربه کنید.

منبع: مجله سلامت

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار