کد خبر: ۳۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان گفت: در گذشته مشکلات زیادی در زمینه راه‌ها و یا در یادمان‌ها داشتیم که بخش قابل توجهی از مشکلات حل شد.
به گزارش اختصاصی آرانیوز،  سردار حسن شاهوارپور در جلسه ستاد مرکزی راهیان نور با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری از سال 88 نسبت به توجه به مسئله راهیان نور، اظهار داشت: در گذشته مشکلات زیادی حتی در زمینه راه‌ها و یا در یادمان‌ها داشتیم که بخش قابل توجهی از مشکلات حل شد.

وی ضمن بیان اینکه البته همچنان مشکلاتی وجود دارد، افزود: در گذشته محل اسکان راهیان نور یکی از اصلی ترین مشکلات بود اما اکنون اردوگاه‌های متروکه و پادگان‌های به جامانده از جنگ برای اسکان زائران راهیان‌نور ساماندهی شده‌اند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) استان خوزستان بیان کرد: برای اسکان زائران راهیان نور بیش از 100 هزار نفر - شب، محل خواب، تأمین شده که البته این موضوع در زمینه حوزه دفاعی و امنیتی نوعی پشتیبان به شمار می‌رود.

وی به پاکسازی بخش عمده‌ای از مناطق آلوده اشاره کرد و گفت: در زمینه تامین مایحتاج تاکید شده تا اردوگاه‌های اعزامی از داشته‌های استان خوزستان استفاده کنند.


استاندار خوزستان: موظف به انتقال ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس به جوانان هستیم

استاندار خوزستان گفت: موظف به انتقال ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان دفاع مقدس به جوانان هستیم.

 غلامرضا شریعتی در جلسه ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه در زمینه میزبانی هر چه بهتر از کاروان‌های راهیان نور کمیته‌های مختلف ستاد تشکیل شد، اظهار داشت: در همین زمینه همواره به استمرار جلسات و بررسی روند تاکید شده به طوری که برخی از معاونان بنده برای حل برخی از مسائل ورود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این زمینه از هیچ کوشی نباید دریغ کرد، افزود: چرا که ما به انتقال ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس موظفیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: ما موظف به انتقال این رشادت‌ها به نسل جدید و ایجاد ارتباط بین نسلی هستیم چرا که جوانان امروز با دانستن تاریخ، شجاعت و شهامت پدرانشان قطعا بر حفظ و گسترش فرهنگ شهادت و ایثارگری تلاش خواهند کرد.

وی گفت: ما نیز به نوعی باید اقدام کنیم تا جوانان نسبت به رسالتی که بر دوش دارند احساس تکلیف کنند چرا که رزمندگان اسلام کاری بزرگ برای دفاع از میهن، اسلام و انقلاب انجام داده‌اند.

شریعتی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم آنچه بر عهده ما است، انجام شود، عنوان کرد: امسال با هدف تقویت زیرساخت‌ها و خدمات‌رسانی به راهیان نور تلاش بیشتری خواهیم داشت.

۳۰ گروه جهادی از سراسر کشور در خوزستان به فعالیت می‌پردازند

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: در ایام نوروز ۹۷ حدود۳۰ گروه جهادی از استان‌های دیگر کشور در خوزستان به اقداماتی در جهت محرومیت‌زدایی می‌پردازند و اقداماتشان را تا پایان تعطیلات ادامه خواهند داد.

 بهرام ممبینی در حاشیه جلسه ستاد مرکزی راهیان نور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حدود 3 هزار نفر در قالب 102 گروه جهادی در سراسر استان خوزستان به فعالیت‌های جهادی می‌پردازند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان بیان کرد: در ایام نوروز 97 حدود30 گروه جهادی از استان‌های دیگر کشور در خوزستان به اقداماتی در جهت محرومیت‌زدایی می‌پردازند و اقداماتشان را تا پایان تعطیلات ادامه خواهند داد.

وی گفت: برای ساخت منزل و مدرسه در مناطق محروم 500 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که به دلیل اینکه جهادگران بدون دستمزد کار می‌کنند تاکنون 300 میلیون صرفه‌جویی شده است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان:
مخالفت با حرکت راهیان نور از جهالت و نادانی است

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: حرکت راهیان نور را نمی‌توان کمرنگ نشان داد و مخالفت برخی از افراد با حرکت راهیان نور از جهالت و نادانی آنها نشات می‌گیرد.

سردار حسن شاهور پور ، با بیان اینکه امسال استقبال از راهیان نور بهتر شده اظهار داشت: استقبال خوب مردم برای بازدید از مناطق عملیاتی نشان دهنده ارزشمند بودن خون شهدا برای مردم است.

وی افزود: حرکت راهیان نور را نمی‌توان کمرنگ نشان داد و مخالفت برخی از افراد با حرکت راهیان نور از جهالت و نادانی آنها نشات می‌گیرد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه حرکت راهیان نور باید عظیم‌تر برگزار شود تا امنیت جمهوری اسلامی تظمین شود، بیان کرد: راهیان نور امنیت می‌آورد و علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا در امنیت این نظام دخیل است.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های استان خوزستان مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است و این استان از نظر زیرساخت‌ و فعالیت فرهنگی پذیرای حضور کاروان‌های راهیان نور است.


۵۸ هزار خادم در قرارگاه مرکزی راهیان نور ساماندهی شدند

دبیر قرارگاه راهیان نور گفت: حدود ۵۸ هزار خادم در قرارگاه مرکزی راهیان نور ساماندهی شدند.

 سردار یعقوب سلیمانی امروز در جلسه ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه پیشرفت حرکت راهیان نور را شاهد هستیم، اظهار داشت: می‌توان گفت که با وجود محدودیت‌ها، کارنامه خوبی در زمینه حرکت راهیان نور داریم.

وی با بیان اینکه بهبود زیرساخت‌ها در یادمانها به‌خوبی مشاهده می‌شود، افزود: حدود 58 هزار خادم در قرارگاه مرکزی راهیان نور ساماندهی شدند همچنین در زمینه تامین مایحتاج کاروان‌ها تهیه همه مایحتاج از خوزستان به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

دبیر قرارگاه راهیان نور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که باید در زمینه راهیان نور کار اجتماعی و فرهنگی انجام شود، بیان کرد: در همین زمینه اقداماتی در جهت ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی به زائران کاروان‌های راهیان نور برنامه‌ریزی و انجام شده است.

فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح:
دولت به تعهد خود در کمک به کمیته جست‌و‌جوی مفقودین عمل نکرد

فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: چهار سال گذشته برای تقویت دستگاه‌های مهندسی کمیته جست‌و‌جو مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در هیئت دولت اختصاص یافت، اما تاکنون فقط ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک شده است و زمانی که عدم تعهد مشاهده شد، ما دست نیاز را به‌سوی مردم دراز کردیم.

سردار سید محمد باقرزاده در برنامه زنده تلویزیونی صدا‌و‌سیمای خوزستان، با اشاره به حرکت عظیم راهیان نور، اظهار کرد: حرکت راهیان نور مبارک است و اثرات فرهنگی و آموزش بالایی دارد.

وی افزود: علاقه‌مندی نسبت به راهیان نور از حد سن و سال خارج‌شده است و بر همین اساس این حرکت ظرفیت زیادی دارد و ما باید در این رابطه بیشتر کارکنیم.

فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید دستگاه‌های دولتی، مجموعه‌های ارزشی و بخش‌های خصوصی در یک عزم ملی نسبت به حرکت عظیم راهیان نور توجه و کار کنند.

وی با تأکید بر اینکه مخاطبین ما در امر راهیان نور چهار گروه هستند، عنوان کرد: گروه اول افراد خالی‌الذهن هستند، این افراد جوانان و نوجوانانی هستند که جنگ را ندیده و درک نکردند، باید حماسه دفاع مقدس را خوب دریافت کرده و نسبت به فشرده‌ای از تاریخ جنگ آشنا شوند.

باقرزاده افزود: گروه دوم اهل باور و یقین که عموماً مردم متدین و مؤمن ما را در برمی‌گیرد که در جنگ به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتند، این افراد باید دائماً مطالب جدیدی از جنگ را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: دسته سوم کسانی هستند که به هر علتی در تاریخ جنگ تردید دارند، باید تردد این دسته را با اقدامات علمی توسط کارشناسان رفع کرد.

باقرزاده گروه چهارم را منکرین نسبت به ارزش‌ها دانست و گفت: این عده به هر دلیلی انقلاب را قبول ندارند، ما باید با احتجاج قادر به پاسخگویی به آن‌ها باشیم.

فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: کار تفحص شهدا مستمر و به‌شدت در حال انجام است و کار کاوش در ایران و برخی مناطق به پایان رسیده و نقاط دیگری نیز نیازمند بازبینی مجدد هستند.

وی افزود: احتمال دارد که در آینده ۴ هزار و ۲۰۰ شهید تفحص شود و با کاوش این تعداد پرونده تفحص تمام خواهد شد، چراکه بخش اعظمی از شهدا به وطن بازگشتند.

باقرزاده با تأکید بر اینکه در عملیات تفحص متکی به امکانات خود بودیم، اظهار کرد: چهار سال گذشته برای تقویت دستگاه‌های مهندسی کمیته جست‌و‌جو مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در هیئت دولت اختصاص یافت، اما تاکنون فقط ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک شده است.

وی افزود: زمانی که عدم تعهد به کمک مشاهده شد، ما دست نیاز را به‌سوی مردم دراز کردیم تا خیرین و دل‌بستگان به شهدا در این امر کمک کنند.

فرمانده کمیته جست‌و‌جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دستگاه‌های تفحص متعلق به زمان جنگ است و اکنون فرسوده هستند، اما ما با این مقدورات محدود تعداد زیادی شهید را کاوش کردیم.

سردار فضلی: رجزخوانی دشمنان فقط برای دلخوشی خودشان است

جانشین ستاد مرکزی راهیان‌نور گفت: کشور ایران یکی از قدرت‌های تاثیرگذار منطقه است و توان موشکی این کشور هیچ‌وقت قابل مذاکره نیست.

 سردار علی فضلی در حاشیه بازدید از یادمان شهدای والفجر 8 در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دفاع‌مقدس و آثار این دفاع در منطقه و جهان بی‌نظیری است، اظهار داشت: راهیان‌نور ادامه‌دهنده حماسه هشت سال دفاع‌مقدس است به‌طوری که اکثر شهدای مدافع حرم زائر و خادم یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی بودند.

جانشین ستاد مرکزی راهیان‌نور با بیان اینکه راهیان‌نور یک حج بصیرتی است، گفت: امروز کشورمان یکی از قدرت‌های تاثیرگذار منطقه است و توان موشکی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نیست و رجزخوانی دشمنان فقط برای دلخوشی خودشان است.

سردار فضلی همچنین به شعار امسال اشاره کرد و گفت: سپاه و بسیج در حال عملیاتی‌کردن شعار "حمایت از کالای ایرانی" هستند‌.

قرارگاه جهادی «احمدفداله» راه اندازی شد

با ابلاغ سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، قرارگاه جهادی «احمد فداله» به فرماندهی سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان و جانشینی سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی، در روزهای آغازین سال ۹۷ راه اندازی شد.

اسماعیل احمدی دبیر قرارگاه جهادی احمدفداله در این خصوص، گفت: اولین جلسه قرارگاه احمدفداله با حضور فرمانده، جانشین، دبیر و جمعی از مسئولان سپاه دزفول در این منطقه محروم برگزار خواهد شد که ضمن بازدید ۲ روزه از دهستان‌های مختلف این سرزمین، بررسی فعالیت‌ها و برنامه‌های اصلی نیز انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این قرارگاه جهادی کمیته‌های گوناگونی از جمله مهندسی، عمرانی، سلامت، فرهنگی و رسانه، اشتغال و پشتیبانی تشکیل شده است که طی روزهای آتی مسئولین کمیته‌ها نیز سفری به منطقه داشته و برآوردی از برنامه‌های خود را ارائه خواهند کرد.


انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار