کد خبر: ۳۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
آیت‌الله کعبی:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت وظیفه جلوگیری و ممانعت از ورود کالاهای خارجی غیر ضروری و سخت‌گیری نسبت به مسئله قاچاق کالاها را بر عهده دارد چرا که این مسئله به معضل بزرگ تبدیل شده است.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله عباس کعبی با اشاره به نامگذاری سال 97 با عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: این نامگذاری برای رونق تولید، اشتغال، کسب و کار و خروج از رکود است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مخاطب این شعار دولتمردان، تمام مسؤولان و آحاد ملت هستند.

وی خاطرنشان کرد: دولت وظیفه جلوگیری و ممانعت از ورود کالاهای خارجی غیر ضروری و سخت‌گیری نسبت به مسئله قاچاق کالاها را بر عهده دارد چرا که به معضل بزرگ تبدیل شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از سویی این شعار شامل تقویت کارآفرینی، حمایت از تولیدگران داخلی و بالا بردن کیفیت کالای ایرانی است گفت: از سویی دیگر تولیدگران کالای ایرانی باید مرغوبیت کالای ایرانی را به گونه‌ای بالا ببرند که رغبت برای خرید کالای ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی آن افزایش پیدا کند.

وی عنوان کرد: ضروری است دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ها فرهنگ رغبت به کالای ایرانی را ارتقاء دهند و درخواست کالای ایرانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

کعبی با بیان اینکه این شعار در مسیر حفظ استقلال اقتصادی، عزت، رشد و رونق اقتصادی و خود اتکایی مؤثر است گفت: توجه عموم ملت به کالای ایرانی نوعی مبارزه اقتصادی با دشمنان ملت است زیرا یکی از عرصه‌های جنگ دشمن علیه ملت، جنگ اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف کالای ایرانی دشمن را در جنگ اقتصادی خلع سلاح می‌کند بنابراین عموم مردم باید نسبت به استفاده از کالای ایرانی رغبت نشان دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توجه به کالای ایرانی فرهنگ تجمل‌گرایی را کم می‌کند گفت: فرهنگ مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی و چشم و هم چشمی و برند کردن کالاهای خارجی یک ضد ارزش است در حالی که تبدیل کالای ایرانی به برند ارزشمند یک ارزش اسلامی، ملی و مبارزاتی است.

وی یادآور شد: کالای ایرانی باید به برند ملی همه کسانی که عاشق این مرز و بوم و رونق و خوداتکایی هستند؛ تبدیل شود.

کعبی تأکید کرد: از منظر فقهی باید به رهنمودهای رهبری به عنوان یک واجب حکومتی، ملی، انقلابی و اخلاقی توجه شود و همه باید تلاش کنند که توصیه‌های ابتدای سال رهبری را جدی بگیرند.

وی عنوان کرد: ایشان یکی از محورهای مهم برای تحقق شعار امسال را سخت‌کوشی و کار همه اقشار اعم از تولیدگران، عموم ملت و مسؤولان دانستند. امیدواریم شتابی در فضای عمومی کشور به سمت کالای ایرانی در اثر شعار استراتژیک و عملیاتی رهبری ایجاد شود.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار